Llobregat Digital

Dimarts, 24 d'octubre de 2017
  • Troba'ns al Facebook
  • Segueix-nos al Twitter
  • Segueix-nos al YouTube
  • Segueix-nos al Google Plus
  • Subscriu-te als titulars per RSS

Dimarts, 10.10.2017 14:00h Economia

La marca Costa Barcelona, que incorpora al Baix Llobregat, puja 2,3 punts respecte el 2016 en l'ocupació d'apartaments


Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant


   

Les poblacions baixllobregatines properes a Barcelona veuen com el fenomen dels pisos turístics s’ apropa.




Durant el mes de setembre de 2017 l'ocupació mitjana en els apartaments turístics de Costa Barcelona ha estat del 80,3%. L'ocupació mitjana pel global de la demarcació és del 72,3%, +3 pp per sobre dels resultats obtinguts l'any passat durant aquestes dates.

Així, l'ocupació mitjana pel global de la demarcació és del 72,3%, +3 pp per sobre dels resultats obtinguts l'any passat durant aquestes dates Cal destacar, que al igual que en els càmpings, les dades d'ocupació en apartaments turístics es presenten a nivell de marca turística i per tant, hi ha una agrupació de la mostra de les comarques que hi són representades.

Amb aquestes dades i amb les de les enquestes Flaix d'Ocupació dels mesos de juny, juliol, agost i setembre, segons l'estudi, es pot qualificar la «temporada de bona en les quatre tipologies d'allotjaments respecte l'indicador d'ocupació, destacant especialment el sector de l'allotjament rural, que ha obtingut creixements durant tots els mesos».

L'informe també destaca la «disminució significativa de l'estacionalitat en l'activitat d'establiments hotelers i de turisme rural, alleugerint el tradicional pic d'agost». L'Enquesta Flaix d'ocupació turística és un treball del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, que es realitza durant els períodes de màxima afluència turística de l'any a les diverses destinacions de les comarques barcelonines.

Remarcar també que la mitjana d'ocupació al setembre dels establiments de càmping de la demarcació és de 55,7%, +6,7pp per sobre del valor mig registrat al mes de setembre del 2016. Dues de les tres marques turístiques presenten creixements positius en l'ocupació: Costa Barcelona (+6,8 pp) i Pirineus (Berguedà) (+13,2 pp), mentre que l'ocupació mitjana de les comarques del Paisatges Barcelona perd fins a-7,2 pp.

L'ocupació més alta és la que registren els establiments de càmping de la comarca del Berguedà, amb un valor mig del 73,9%, per davant del valor mig dels càmpings de Costa Barcelona (53,0%) i Paisatges Barcelona (41,0%).

Lectures 290 lectures   comentari Cap comentari   Enviar article Envia
  • Technorati
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter
  • Google




Comentaris


No hi ha cap comentari




Comenta

El comentari s'ha enviat correctament

  Previsualitza

La direcció de Llobregat Digital es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Signi amb el seu nom i no suplanti identitats. La IP dels usuaris queda registrada.
giny

Butlletí

Subscriu-te

Correu electrònic
     
avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.

Opinions

giny giny

Agenda cultural

Oferta Laboral