Llobregat Digital

Dijous, 20 de setembre de 2018
  • Troba'ns al Facebook
  • Segueix-nos al Twitter
  • Segueix-nos al YouTube
  • Segueix-nos al Google Plus
  • Subscriu-te als titulars per RSS

Dilluns, 12.3.2018 10:00h Societat

El Baix Llobregat es consolida com a segona destinació turística de la demarcació de Barcelona


Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant


   

El diputat de Turisme, Miquel Forns, i el regidor d'Ocupació, Empresa, Comerç i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, van presentar les dades de l’ informe de la Diputació.




Pel que fa a les pernoctacions, a nivell Entorn de Barcelona (comarques de Barcelona menys el Barcelonès) aquestes arriben als 14,6 milions, amb un augment del 7,9% respecte el 2016.

Aquest increment és el més elevat de tots els paràmetres analitzats i representa la seva consolidació com a gran destinació turística. Per comarques, el Maresme és la que té més pernoctacions, amb 6.990.360, seguida del Baix Llobregat (2.225.031) i Garraf (1.603.640). Alt Penedès i Osona són les que obtenen resultats més modestos, amb 50.779 i 157.966 respectivament.

Actualment, la Diputació de Barcelona, Turisme de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona tenen un acord per treballar conjuntament i fer front a la complexitat del turisme a nivell internacional. Aquesta col•laboració persegueix millorar la competitivitat del conjunt de la destinació Barcelona: ciutat i comarques.

Segons procedència, aquest 2017 el nombre de turistes estrangers (europeus) superen els espanyols, amb un 46,4% i un 28% respectivament. La resta provenen del mercat internacional (25,6%). Aquesta tendència posa de relleu la progressiva internacionalització de la demarcació de Barcelona, tant a nivell de la ciutat de Barcelona com de les comarques.

Pel que fa a l'Estada mitjana, aquesta se situa, en el 2017, en gairebé 3 nits en hotels i pensions; 3,8 en càmpings i 2,9 en cases rurals. Si mirem només la ciutat de Barcelona, l'estada mitjana en habitatges d'ús turístic se situa en les 3,8.

Si analitzem el perfil del turista, aquest seria un home (60%) amb una edat mitjana de 40 i que principalment viatja a la demarcació de Barcelona per vacances i oci (67, 2%), seguit del professional (21%).

Pel que fa la fidelització, gairebé 1 de cada 2 han visitat la destinació amb anterioritat. I pel que fa al mitjà de transport, majoritàriament arriben en avió (76,6%) i tant sols un 9,6% en vehicle propi. L'estudi també analitza els principals llocs d'interès turístics que els turistes visiten a la ciutat de Barcelona.Amb 4,52 milions de visitants, encapçala la llista la Basílica de la Sagrada Família; 3,12, el Parc Güell; 1,84 el Museu del FC. Barcelona; 1,62 l'Aquàrium de Barcelona, i finalment, 1,44 el Born Centre Cultural.

Pel que fa a la destinació de Barcelona, la Roca Village, amb 4,60 milions de turistes, se situa en primer lloc d'interès turístic, seguit del Monestir de Montserrat, amb 2,72. Finalment, cal destacar que en aquest 2017, el sector turístic ocupava 307.047 treballadors i comptava amb 27.745 empreses.

Lectures 476 lectures   comentari Cap comentari   Enviar article Envia
  • Technorati
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter
  • Google




Comentaris


No hi ha cap comentari




Comenta

El comentari s'ha enviat correctament

  Previsualitza

La direcció de Llobregat Digital es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Signi amb el seu nom i no suplanti identitats. La IP dels usuaris queda registrada.
giny

Butlletí

Subscriu-te

Correu electrònic
     
avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.

giny giny

Opinions

Oferta Laboral