Llobregat Digital

Diumenge, 27 de maig de 2018
  • Troba'ns al Facebook
  • Segueix-nos al Twitter
  • Segueix-nos al YouTube
  • Segueix-nos al Google Plus
  • Subscriu-te als titulars per RSS

Dimecres, 16.5.2018 10:00h Societat

Malestar a Collbató amb el Ministerio de Fomento pel projecte d'ampliació de l'A-2


Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant


   

L'alcalde, Miquel Solà; el primer tinent d'alcalde i regidor de Mobilitat, Josep Estradé, i la segona tinent d'alcalde, M. Teresa Casanovas, van presentar la informació de què disposaven.




El projecte contempla un canvi de traçat per suavitzar la corba, l'ampliació del sentit Barcelona per tenir tres carrils i modificacions en els accessos a la població, que es reduiran i que dificultaran la mobilitat en les vies de servei.

El canvi en el traçat i l'ampliació de la via poden comportar importants afectacions en les finques situades més a prop de l'A-2. Miquel Solà va denunciar la "manca de transparència" del Ministerio de Fomento, que només ha facilitat un informe inicial de la memòria ambiental que no presenta en detall el traçat de Collbató.

L'alcalde també va explicar que l'organisme del Govern central no ha consultat en cap moment el territori i que no fan cas a les alternatives que pot haver-hi a aquesta ampliació, com el rescat dels peatges de l'autopista AP-2. "Davant aquest projecte decidit de manera unilateral, innecessari i amb grans costos, tant d'inversió com d'afectació a les persones que hi viuen, l'Ajuntament –va concloure Solà– està totalment en contra".

A continuació, Josep Estradé va entrar en detall de les afectacions que ja es coneixen, tenint en compte que la informació que ha rebut Collbató ha estat mínima i que encara poden haver-hi canvis en el projecte final.

Així, va explicar que, en sentit Lleida, hi haurà una gran rotonda en el lateral de l'A-2 a l'altura de Can Llates, per distribuir el trànsit de l'autovia a la població i també d'incorporació a l'A-2, que farà inviable la circulació continuada per la via de servei.

La sortida del Bonpreu desapareixerà i no es podrà accedir directament al túnel a la zona de Cap Dalmases des del lateral, perquè aquesta infraestructura quedarà massa a prop de l'A-2 i no es podrà traçar una corba d'accés al túnel.

Els vehicles que vulguin accedir-hi hauran de dirigir-se a través dels carrers adjacents de la vila. En sentit Barcelona, Estradé va explicar que l'accés a la via de servei se situarà 2 km abans, entre El Bruc i Collbató.

Els vehicles que vulguin anar a la benzinera es trobaran que hauran de travessar el municipi seguint la via de servei, sense possibilitat de reincorporar-se a l'A-2 fins a arribar al polígon de Les Ginesteres, que hauran de vorejar fins a trobar una rotonda que els permetrà accedir finalment a l'autovia. Pel que fa a les edificacions, Estradé va indicar que, si s'aplica la llei de carreteres, que contempla una afectació de 50 metres a cada banda de la via, "el resultat pot ser dramàtic".

Tenint en compte que, als dos costats de la via, hi ha un teixit urbà ja consolidat, podria passar que s'accepti una afectació més estreta però, sigui quina sigui la decisió, a les zones afectades no es donaran llicències per fer cases noves i també es podrien denegar les llicències per a la realització d'obres majors.

El tinent d'alcalde i regidor de Mobilitat va oferir informació sobre les pantalles acústiques que es pretenen situar, que podrien ser uns murs de més de 4 metres d'alçada. Com el municipi fa pujada en direcció a Montserrat, va dir que, a una determinada distància, aquestes mesures serien insuficients.

A més, va explicar que, tot i que a algunes zones podrien mitigar el soroll, "les zones més tranquil•les, com Nucli Antic, Hostal Vell i Eixample es podrien veure perjudicades per un increment del nivell sonor". Miquel Solà va voler deixar clar que aquesta reunió es duia a terme perquè "davant la manca de lleialtat institucional, l'Ajuntament ha de defensar els interessos dels veïns".

Solà va destacar que "la voluntat de l'Ajuntament és anar a màxims i aconseguir complicitats amb altres ajuntaments i amb els veïns; no volem negociar si s'ha de fer una sortida més, sinó aconseguir que no s'aprovi el projecte".

Respecte a les accions que es duran a terme a partir d'ara, Josep Estradé va explicar que "farem una consulta amb els serveis jurídics, per establir una estratègia; normalment aquests projectes es tomben per defectes de forma".

El regidor també va incidir en la necessitat de buscar complicitats a tots els nivells: "Donarem coneixement de la situació políticament, per crear tots els fronts units que calgui: polític, veïnal i associatiu". L'alcalde va destacar que, tot i que l'obra finalment no es faci pel seu cost, "si el projecte queda aprovat, les afectacions es produeixen, així que l'objectiu és que no s'aprovi".

Solà va anunciar que ja estan en contacte amb diputats del Congrés per "anar de la mà i fer força". A partir d'ara, va dir, es preveu buscar assessorament jurídic i urbanístic per a dissenyar la millor estratègia possible. Per finalitzar, Solà es va comprometre a què l'Ajuntament seguirà informant puntualment als veïns de les novetats que es produeixin.

Lectures 213 lectures   comentari Cap comentari   Enviar article Envia
  • Technorati
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter
  • Google




Comentaris


No hi ha cap comentari




Comenta

El comentari s'ha enviat correctament

  Previsualitza

La direcció de Llobregat Digital es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Signi amb el seu nom i no suplanti identitats. La IP dels usuaris queda registrada.
giny giny giny

Butlletí

Subscriu-te

Correu electrònic
     
avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.

giny

Opinions

Oferta Laboral