El Govern espanyol castiga al Port de Barcelona

El conseller de Territori i Sostenibilitat denuncia que el nou sistema plantejat per l’Estat “castigaria els ports, en especial el de Barcelona, que han fet bé les coses”

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s’ha oposat avui al Fons d’Accessibilitat Terrestre Portuària que preveu el govern espanyol per a finançar obres de connectivitat als ports del sistema portuari estatal. Vila ha denunciat que aquest model, que planteja que els ports amb beneficis aportin el 50% del seu resultat anual a aquest fons, “compromet el que ha estat un model d’èxit”, basat en l’autonomia financera dels ports.
“Els bons resultats i els beneficis econòmics que s’han produït en alguns ports al conjunt de l’Estat, i molt en especial al de Barcelona, responen a la seva autonomia i a la incorporació d’una gestió amb un criteri estrictament empresarial”, ha remarcat el conseller. El nou model, ha dit, impedeix que “els ports que fan bé les coses tinguin marge per millorar, per millorar les seves infraestructures i la cadena logística” i, en canvi, pot beneficiar “els projectes que no troben finançament en el mercat i que tenen, per tant, una viabilitat discutible”. En aquest sentit, el conseller Vila ha criticat que el Fons d’Accessibilitat previst per l’Estat perjudica ports com el de Barcelona, Algesires, Cartagena, les Balears, o Canàries que han aconseguit “credibilitat davant els operadors i que tenen compromisos financers, que es poden veure compromesos”.
Vila ha lamentat que aquest nou model pot comprometre inversions, ja que és possible que “companyies que generen rendiments al port de Barcelona, vegin com el seu rendiment serveix per finançar infraestructures amb altres ports que els fan la competència”. Així, “l'Estat espanyol ha de veure molt clar que, o avança cap a la modernització, o lluny de fer possible que sortim de la recessió, el que fan és castigar allò que funciona”, ha conclòs el conceller.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article