Bicivia, un projecte ambiciós de l’ AMB per connectar el Baix Llobregat de manera sostenible

La xarxa ha creat dues variants a la comarca, una seguint el curs del riu Llobregat que comença a Sant Andreu de la Barca finalitzant a El Prat, i altra a Castelldefels que arriba fins a Barcelona.

La xarxa Bicivia contempla 9 grans eixos pedalables: 4 eixos verticals, que travessen la metròpolis de nord a sud, i 5 eixos horitzontals, que la creuen d’est a oest. Els eixos ciclables verticals es distribueixen seguint, a cada banda/marge, el curs fluvial del rius Llobregat i Besòs. Dels 5 eixos ciclables horitzontals, quatre discorren per la banda de la costa i un per la zona del Vallès.

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha donat llum verda per tirar endavant, entre 2016 i 2017, de la mà dels ajuntaments implicats, el cofinançament i la construcció de 24 projectes de carrils bici en 17 municipis metropolitans, que ajudaran a millorar la connectivitat de les vies pedalables a l’àrea metropolitana de Barcelona. Aquests projectes formaran part de la xarxa Bicivia, amb 9 grans eixos pedalables que connectaran, de forma directa i segura, tota la metròpolis.

Els 24 projectes, pressupostats en un total de més de 5 milions d’euros i que representen 26,7 km de nova xarxa pedalable, responen a la primera convocatòria de l’AMB de subvencions als ajuntaments metropolitans per a l’execució de projectes de carrils bicis i altres vies pedalables a la metròpolis. Concretament, hi ha 8 projectes que tenen garantit el finançament amb aportacions del pressupost 2016, amb un import de subvenció de 525.622,22 €.

La resta de projectes (16 projectes) es finançaran amb el pressupost del 2017 i sumen un import de subvenció d'1.474.377,78 €. Aquests esdevenen la llavor de la xarxa Bicivia, una xarxa estratègica de grans eixos pedalables metropolitans que ha definit i dissenyat l’AMB amb l’objectiu de connectar, d’una manera ràpida, directa i segura, de nord a sud i d’est a oest, la metròpolis. Tots els projectes es poden consultar a documents adjunts.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article