Joan Tardà denuncia al congrés el projecte d'heliport al Prat
El futur heliport, afectaria una de les actuals pistes i tornaria a provocar molèsties als veïns pel retorn dels vols sobre les seves cases.
A instàncies de la secció local d’ERC-Gavà que recull una preocupació veïnal, el diputat d’ERC al Congrés de Diputats, Joan Tardà ha presentat una bateria de preguntes al govern espanyol, en les que es qüestionen els principals efectes negatius que produiria el projecte de construcció d’un heliport dins les actuals instal•lacions de l’aeroport del Prat, ja que quedaria afectada negativament una de les pistes, precisament la que amb el seu ús evita els sorolls dels avions que van patir durant molts anys els veïns de Gavà Mar.
Aquest projecte d’heliport, que rivalitzaria amb el que està en funcionament al Port de Barcelona, quedaria fora, segons la Secretaria d’Estat de Medi Ambient, de la necessitat d’haver de fer-se un estudi d’impacte ambiental, tal com l’obliga la legislació catalana vigent i la normativa de la UE. Precisament, un dels principals problemes que generaria aquest heliport és el retorn de la contaminació acústica per l’afectació a la pista 02, que és la pista emprada en els vols nocturns que, gràcies al seu funcionament, ja no passen per sobre dels barris marítims propers a l’aeroport. Aquest estudi d’impacte ambiental havia estat reclamat a les al•legacions presentades per la Generalitat i els ajuntaments de Gavà, Sant Boi i el Prat al projecte, i que no han estat ateses. Precisament, bona part de les preguntes formulades pel diputat d’ERC reclamen que el govern espanyol doni explicacions de la seva negativa a realitzar aquest estudi d’impacte ambiental.
Per al portaveu del grup municipal d’ERC-Els Verds-Independents per Gavà, Andreu Pérez i Lorite “fem nostra l’alarma dels veïns més propers a l’aeroport que temen que, si s’acaba fent aquest heliport, es repeteixi la problemàtica del 2004 arran de la construcció de la tercera pista”.
Aquest projecte d’heliport, que rivalitzaria amb el que està en funcionament al Port de Barcelona, quedaria fora, segons la Secretaria d’Estat de Medi Ambient, de la necessitat d’haver de fer-se un estudi d’impacte ambiental, tal com l’obliga la legislació catalana vigent i la normativa de la UE. Precisament, un dels principals problemes que generaria aquest heliport és el retorn de la contaminació acústica per l’afectació a la pista 02, que és la pista emprada en els vols nocturns que, gràcies al seu funcionament, ja no passen per sobre dels barris marítims propers a l’aeroport. Aquest estudi d’impacte ambiental havia estat reclamat a les al•legacions presentades per la Generalitat i els ajuntaments de Gavà, Sant Boi i el Prat al projecte, i que no han estat ateses. Precisament, bona part de les preguntes formulades pel diputat d’ERC reclamen que el govern espanyol doni explicacions de la seva negativa a realitzar aquest estudi d’impacte ambiental.
Per al portaveu del grup municipal d’ERC-Els Verds-Independents per Gavà, Andreu Pérez i Lorite “fem nostra l’alarma dels veïns més propers a l’aeroport que temen que, si s’acaba fent aquest heliport, es repeteixi la problemàtica del 2004 arran de la construcció de la tercera pista”.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari