El Baix Llobregat i l'Hospitalet tindran en període de proves el primer bus elèctric per a l'àmbit metropolità

El bus, totalment elèctric i amb zero emissions, es provarà a diferents línies del Baix Llobregat i l'Hospitalet per tal de comprovar la seva idoneïtat per prestar serveis als trajectes metropolitans.

Antoni Poveda, Vicepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ha presentat un model d'autobús elèctric que funcionarà durant les properes setmanes en diferents línies de l'àmbit d'actuació de l'àrea metropolitana. És una primera prova per a la futura implantació d'aquest tipus de vehicle a la xarxa d'autobusos metropolitans de gestió indirecta. Les empreses del grup Baixbus, (que operen línies de l'Hospitalet, Baix Llobregat i del Nitbus) són les encarregades de posar en servei el nou bus elèctric en diferents línies –inicialment, L46, L52 i L96– amb l'objectiu de verificar la seva idoneïtat per a prestar servei en trajectes urbans i suburbans de la xarxa de l'AMB. L'autobús que circularà en proves és del model i2e de la marca basca Irízar, empresa amb més de 100 anys d'experiència en la construcció de carrosseries i que ara aposta per la construcció de vehicles integrals i ecològics. Es tracta d'un autobús urbà de pis baix integral amb tres portes i dimensions estàndard: té una longitud de 12 m i una amplada de 2,55 m.
Disposa d'un total de 24 seients, amb una capacitat total per a 70 viatgers, així com dos espais per a cadires de rodes. La seva singularitat deriva del fet de tenir propulsió íntegrament elèctrica i de no generar cap emissió contaminant mentre circula. L'energia elèctrica s'acumula en un conjunt de bateries de sodi-níquel amb una tensió nominal de 600-650 V i una capacitat total de 376 kWh. Aquestes es poden recarregar en cotxera en un màxim de 5 hores. També disposa d'un grup de supercondensadors destinats a facilitar l'acceleració del vehicle després d'una aturada sense provocar descàrregues importants a les bateries a causa de les puntes de potència requerides en aquests casos. El motor elèctric de tracció té una potència de 180 kW i la carrosseria és totalment autoportant, amb una estructura lateral i superior d'alumini. La seva autonomia podria superar les 14 hores en determinades condicions de trànsit.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article