“A propòsit de la Zona I de la tarifa integrada ATM de diferents localitats del Baix Llobregat”

Editorial.

Arxiu: Estació dels FGC a Martorell.
Arxiu: Estació dels FGC a Martorell.

Vagi per davant que es una bona notícia aquesta reducció de preus a molts municipis baixllobregatins, però queden moltes coses per aclarir.

El dia 9 d’ octubre, es feia una reunió entre 18 ajuntaments de la conurbació metropolitana de Barcelona, per comunicar-los que ja era pràcticament un fet que els municipis que pertanyen a la zona tarifària II de l’ ATM, passarien a ser zona I a partir del 2019.

A partir d’ aquí, o potser nosaltres no hem sabut llegir entre línies o estem davant d’ un problema important, ja que pobles veïns de la comarca hauran de conviure essent zona I i zona III encara que estiguin a escassos quilòmetres.

Tant l’ ATM com l’ AMB tenen un problema important per solucionar un mes que possible greuge comparatiu, si ara mateix, per anar de Martorell (ja que seria la primera localitat del Baix Llobregat zona III), a Sant Andreu de la Barca era només una zona, ara, inicialment, seran ni mes ni menys que tres.

Però la cosa no acaba aquí, sense anar mes lluny Vallirana, al estar en procés d’ incorporar-se a l’ AMB, continuarà essent zona II, envoltada de localitats que passaran a ser zona I.

Volem pensar que primer s’ ha fet aquest anunci a corre cuita pels motius que siguin, però que aquest greuge comparatiu entre el Baix Llobregat Metropolità i el Nord, tindrà una solució en un futur i esperem al mateix moment en que es posi en marxa, insistim, aquesta excel•lent mesura per continuar potenciant el transport públic, la sostenibilitat i, òbviament, alleugerint les butxaques de ciutadanes i ciutadans.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article