Olesa potencia una campanya per conscienciar als comerços dels drets de consumidores i consumidors

Societat.

Arxiu: Una imatge del mercat municipal d'Olesa.
Arxiu: Una imatge del mercat municipal d'Olesa.

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), en col•laboració amb la Unió de Consumidors de Catalunya, ha visitat els més de 500 establiments que actualment estan actius a Olesa de Montserrat per informar-los de com han de resoldre situacions de conflicte o de reclamació de la seva clientela amb l'objectiu de millorar les relacions de consum.

Aquesta ha estat una campanya informativa, no sancionadora, on el personal tècnic ha visitat un total de 502 establiments per a informar-los de la seva obligació de tenir fulls de reclamacions i el procediment a seguir per a resoldre-les.

D’aquests establiments visitats, gairebé la meitat, un total de 272, no tenien fulls de reclamació a disposició del client, la majoria “per desconeixement”, segons ha explicat Xavier Torrent, representant de la Unió de Consumidors de Catalunya i de l’OMIC d’Olesa.

En el cas dels comerços i botigues locals, la OMIC no ha rebut gaire reclamacions d’usuaris i usuàries. Les queixes són sobretot per serveis de telefonia, de subministraments i de multinacionals.

Tot i no tenir un volum important de reclamacions a Olesa, des de l’OMIC s’ha volgut fer aquesta campanya preventiva de cara a la propera campanya de Nadal i, donat que s’han detectat més queixes en el sector de la telefonia i immobiliàries, poder fer més incidència en aquest sector en properes campanyes.

Segons Xavier Torrent, "en concret, les queixes relatives a companyies de telefonia fan referència a la venda de dispositius mòbils i sobretot, s'hi s'han de fer reparacions, si entren o no en garantia."

El tècnic hi ha afegit que “amb tot, es fa un registre durant l'any dels expedients i reclamacions recollides, i en base als resultats, potser es faran actuacions concretes en aquest àmbit en properes campanyes".

Totes les persones físiques o jurídiques que a Catalunya comercialitzin béns o serveis directament o com a intermediaris estan obligades a disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia d’acord amb un model normalitzat.

Les persones responsables de botigues i comerços poden demanar els cartells informatius i els fulls de reclamació a l’Oficina d’informació al consumidor de l’Ajuntament d’Olesa de manera totalment gratuïta.

Per accedir a aquest servei s'ha de demanar cita prèvia a l'OAC (recepció de l'Ajuntament, telèfon 93 778 00 50) i per a consultes/informació a sanitaticonsum@olesademontserrat.cat   

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article