La Generalitat obre un tercer carril a la C55 a l’ alçada de Collbató “per millorar la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit”

Societat.

Una mostra del nou tercer carril a la via.
Una mostra del nou tercer carril a la via.

Segons un comunicat del Departament de Territori i Sostenibilitat, ja esta obert el tercer carril construït a la C-55 a Collbató, una actuació que ha comptat amb una inversió de 2,8 milions d’euros i que permet millorar la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit en una carretera que en aquest tram registra un trànsit de més de 14.000 vehicles diaris.

L’actuació ha consistit en la construcció d’un tercer carril en el sentit Manresa d’1,1 quilòmetres que dona més capacitat i seguretat a la carretera. També s’ha col•locat, al centre de la via, una barrera de seguretat de formigó per reforçar la separació dels dos sentits de circulació i evitar els xocs frontals.

El projecte ha inclòs també la millora de l’encreuament de la C-55 amb la B-113 (carretera de ca n’Astruc), amb la formació d’un tercer carril central a la C-55 i un enllaç en forma de T amb carrils centrals de girs d'esquerra a la C-55 per a fer els canvis de sentit amb més comoditat i seguretat.

Altres tasques incloses en aquesta actuació han estat el tractament previ dels punts de la carretera on hi hagi flonjalls (deformacions), l’estesa d’una nova capa de paviment, la millora dels elements de drenatge o la formació de noves cunetes. D’altra banda, s’ha construït un calaix que, a més de facilitar el drenatge, servirà de pas de fauna.

També s’ha adequat la senyalització i col•locat noves barreres de seguretat. Finalment, s’han inclòs hidrosembres, plantacions i mesures addicionals d’integració en l’entorn.

Comentaris

Plataforma no més morts a la C-55 Catalunya central
1.
Un nou tram de carretera 2+1 per trànsit de 14.500 vehicles/dia, aquest tram compliria les recomanacions per aquests tipus de vies amb una densitat de trànsit de menys de 20.000 vehicles/dia. El tram que no compleix cap recomanació és l'anomenat "RATERA" de la C-55, que no arriba a ser ni un 2+1 per 38.000 vehicles/dia tocant a Manresa, tampoc per les seves mides en vorals i sobre-vorals, ni el tram de doble carril d'avançament que només fa 700 metres i els caps de setmana l'eliminen per la seva perillositat, com tampoc han fet cas de les recomanacions de deixar aquest tram preparat per el seu desdoblament quan sobrepassen els 20.000 vehicles/dia, cosa que fa riure o plorar quan en la seva creació en molts trams ja superaven els 30.000 vehicles/dia, unes obres que els regidors i alcaldes de la comarca van permetre sense dir res. Causa estupor i ràbia sentir el conseller Calvet demanant a l'Estat els desdoblaments de les N-240 i N-340, quan ens els nega per la C-55 amb la mateixa problemàtica i sent de la seva competència, amb els projectes fets i pagats en un calaix de la Conselleria, després de 25 anys demanant aquest desdoblament i centenars de víctimes. Ara estan construint un nou tram de 2+1 a Monistrol amb una densitat de transit molt elevat.

Comenta aquest article