Vallirana s’ apropa a formar part de l’ AMB amb l’ excusa de passar a la zona I de tarifa integrada

Societat.

Bona sintonia entre dirigents socialistes.
Bona sintonia entre dirigents socialistes.

Aquesta mesura apropa mes encara la localitat baixllobregatina a formar part de l’ Àrea Metropolitana, ja que si no l’ embolic podria ser monumental, car els municipis que formen part de l’ AMB i que han passat de la zona I a la II, compensen aquesta reducció tarifària mitjançant la nova ordenança fiscal del Tribut Metropolità, que constitueix, "un recurs de l’AMB per finançar els seus serveis prestats en la Metròpolis Barcelona." 

Segons s’ informa des del consistori, l’ alcaldessa de Vallirana, Eva Martínez, continua fent les gestions necessàries perquè Vallirana pugui pertànyer a la Zona 1 dels Transports Metropolitans de Barcelona.

Aquesta setmana s’ha reunit amb el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, per a tancar l’acord, i només queda pendent la signatura del conveni.

Els beneficis de pertànyer a la Zona 1 seran econòmics per a tots els usuaris del servei de transport públic, que veuran directament reduït el cost dels bitllets senzills i dels abonaments com ara la T-10, T-MES i T-JOVE.

La comparativa és la següent: el preu de la T-10 de la Zona 1 és de 10,20 € i de 20,10 €, si es pertany a la zona 2. Pel que fa a la T-MES, el cost de la zona 1 és de 54 €, mentre que el de la zona 2 és de 72,70 €.

En aquest sentit, els joves també pagaran menys pels seus abonaments, ja que el preu de la T-JOVE de la zona 1 és de 105 € i de 142 €, si es pertany a la zona 2.

Per tot això, es tracta d’un gran repte per a l’Equip de Govern, que ha adquirit aquest compromís amb la finalitat de potenciar l’ús del transport públic en benefici del Medi Ambient i reduir el seu cost per a la ciutadania de Vallirana.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article