Olesa serà l’ espai d’ una prova pilot per fomentar la lectura

Cultura.

El projecte té com a objectiu treballar les relacions entre la biblioteca i els instituts a través de la lectura.
El projecte té com a objectiu treballar les relacions entre la biblioteca i els instituts a través de la lectura.

La Gerència de Biblioteques i la d’Educació de la Diputació de Barcelona ha seleccionat Olesa per participar en el projecte de foment de la lectura als instituts conjuntament amb la biblioteca Santa Oliva i també amb la col•laboració de la plataforma digital Legiland.

L’ens provincial ha escollit Olesa, entre d’altres motius, gràcies al coneixement i experiència que els instituts locals ja tenen amb la plataforma Legiland.

Els Instituts que participaran en el projecte són els dos públics que hi ha a Olesa, l’institut Creu de Saba i l’institut Daniel Blanxart i Pedrals.

Des de la Diputació de Barcelona subvencionaran un nombre determinat de llicències i proporcionaran a la biblioteca recursos per reforçar el fons de llibres inclosos a la plataforma.

Aquests ajuts de la Diputació de Barcelona permetran reforçar el Pla Lector Municipal i una de les activitats estrella: el foment de la lectura a tots els centres educatius, especialment a l’alumnat de 6è de primera i 1r de l’ESO, a través de Legiland.

Precisament, el projecte Legiland va ser el punt de partida del Pla Lector Municipal d’Olesa de Montserrat, que es va començar a impulsar el curs passat.

Aquest és el segon curs que tots els centres de primària i de secundària d’Olesa de Montserrat disposen de la plataforma Legiland per promoure la lectura entre l’alumnat.

Legiland és una plataforma per fer lectura tutoritzada, en la qual es poden escollir entre gairebé 400 títols, 227 dels quals estan a la biblioteca Santa Oliva a disposició de qui els necessiti.

De forma general, la plataforma s’adreça a nenes i nens de 10 a 16 anys, tot i que recentment s’ha introduït una categoria amb llibres de 8 a 10 anys, també hi ha llibres en anglès.

El cor de la plataforma són els qüestionaris de comprensió lectora que fa l’alumne que ha escollit aquella lectura, i que permeten al professorat fer-ne el seguiment.

A més d’entrenar les competències lectores de l’alumnat, s’incentiva el seu gust per la lectura d’una manera lúdica, perquè a la vegada que va responent els qüestionaris guanya punts per a un avatar personalitzat i entra en un rànquing de puntuació entre escoles i municipis.

El programa Legiland fa temps que es treballa a diferents escoles catalanes però el curs passat va ser la primera vegada que es va integrar a nivell municipal. Legiland va ser un projecte que va començar a l’institut Creu de Saba i al qual s’han incorporat la resta d’escoles i instituts d’Olesa gràcies al seu bon funcionament.

També s’hi va sumar al projecte la biblioteca Santa Oliva, creant un espai específic amb els llibres del seu fons que estan inclosos al catàleg de Legiland.

A més, enguany una part del pressupost per comprar llibres també s’ha destinat a reforçar aquest fons de Legiland, segons ha destacat la directora de la biblioteca, Marta Puig, que hi ha afegit que l’ajut de la Diputació permetrà ampliar aquest fons.

La participació de la biblioteca Santa Oliva és imprescindible per a l’èxit de la plataforma Legiland entre l’alumnat, que pot tenir accés de forma gratuïta a molts dels llibres que es proposen.

Morales també ha destacat la col•laboració de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat en el desenvolupament d’aquest projecte per a fomentar la lectura entre el jovent.

De fet, Olesa de Montserrat té una tarifa especial a la plataforma Legiland pel fet que hi participen tots els centres educatius. A més, l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat assumeix el 50% del cost de les llicències de l’alumnat de sisè i primer d’ESO.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article