El ministre de Foment ha fet una visita de seguiment de les obres per millorar les connexions ferroviàries de l'aeroport del Prat
A José Luis Ábalos l'han acompanyat la presidenta d'Adif, Isabel Pardo de Vera, el director general d'Aena, Javier Marín, i el president de Renfe, Isaías Táboas, entre d'altres responsables d'aquests organismes. Per part de l'Ajuntament del Prat, hi ha assistit l'alcalde, Lluís Tejedor.
Pel que fa al nou accés ferroviari a la Terminal 1, fonts d'Adif indiquen que suposa la construcció d'un traçat de via de 4.510 metres, 3.385 dels quals corresponen a un túnel i ja s'ha completat la perforació de 2.521 metres.
També està avançant la construcció de la nova estació intermodal de la Terminal 2, que transformarà l'actual estació de Rodalies i estarà connectada amb l'estació de metro de l'aeroport de la L9 Sud, la línia R2 de Rodalies i la futura estació de la Terminal 1.
Ja s'han completat els tractaments de protecció del terreny i s'han executat les lloses de la coberta i el vestíbul, entre d'altres treballs. Segons el ministre de foment, la primera fase de les obres acabarà l'estiu de 2019. Aleshores s'encetarà la segona fase de les obres, que és previst acabi totalment l'any 2021.
Segons Foment, la construcció de l'estació Intermodal de la T2 s'emmarca en un projecte global en què s'invertiran 620 milions d'euros. Quan finalitzin les obres, es calcula que el viatge en tren des de l'estació de Sants i la Terminal 1 de l'aeroport es podrà fer en 19 minuts. Es preveu que faran servir aquesta nova infraestructura entre 7 i 9 milions de persones.
Aquestes seran les obres ferroviàries de Rodalies de major abast de tot l'Estat espanyol. Aquestes obres de millora responen a la necessitat de facilitar el transport d'un nombre de persones cada vegada més gran, tenint en compte l'augment del tràfic aeri a l'aeroport Barcelona-El Prat i el creixement del turisme a Barcelona.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari