L’Institut de Cervelló escollirà el consell escolar mitjançant votació electrònica
L'Institut ha posat en marxa una prova pilot de votació electrònica en les eleccions dels consells escolars que des d'ahir i fins al dia 30 de novembre es fan a tot Catalunya, en un total de 3.855 centres públics i 703 centres concertats.
Pares, mares, alumnes, professorat i personal de l'administració i serveis poden votar en les eleccions per renovar els consells escolars dels centres públics i centres privats sostinguts amb fons públics.
A l'Institut de Cervelló la votació electrònica es va fer ahir dimecres 28 de novembre, i permetrà a les famílies i alumnes votar digitalment, des de qualsevol dispositiu mòbil, de forma senzilla i garantint la seguretat a tot el procés.
El sistema de votació incorpora una criptografia avançada per garantir-ne la seguretat, la transparència i la validesa. Tant la tecnologia com el proveïdor són els mateixos que han estat utilitzats en altres processos electorals a Suïssa, Canadà, França, Estats Units, Noruega o Regne Unit.
A través de les eleccions es renovaran els consells escolars dels centres pel que respecta a la meitat dels seus membres: representants del professorat, dels pares i mares o tutors de l'alumnat, de l'alumnat, del personal d'administració i del personal d'atenció educativa. Els nous representats que surtin elegits prendran possessió abans del 21 de desembre.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari