Es congelen les tarifes del transport públic de cara al 2019

Societat.

La reducció del vehicle privat és un objectiu prioritari de l'administració metropolitana.
La reducció del vehicle privat és un objectiu prioritari de l'administració metropolitana.

Des de l'AMB celebren, “que no es demani un nou esforç al ciutadà, com el que ja es va realitzar amb la pujada de tarifes de l'any anterior”, ha explicat el vicepresident de mobilitat i transport de l’AMB, alhora que Alcalde de Sant Joan Despí Antoni Poveda.

“En aquest sentit, esperem que ara es doni continuïtat a la reducció de preus que es va aprovar el 2014, i a les congelacions de preus que es van aprovar els anys 2015 i 2016”, ha afegit Poveda, destacant el consens que s'ha aconseguit en aquest tema i que ha conduït a l'acord.

“Aquest consens entre administracions ha de continuar per fer front al repte de finançament que comporta el manteniment de les tarifes acordat avui”, ha explicat Poveda.

“Ara és més necessari que mai donar suport, per la via dels pressupostos de l'Estat per a 2019, a unes majors aportacions que estan previstes per al transport metropolità de Barcelona”, ha comentat.

Des de l’AMB es destaca que sense l'aprovació d'aquests pressupostos i, per tant, sense una major implicació de l'Estat, serà molt difícil mantenir el nivell de qualitat del transport públic metropolità, alhora que es congelen les tarifes.

“Especialment, en un moment en què el fort increment de viatgers a l'entorn metropolità requereix importants inversions en infraestructures i serveis”, ha apuntat Poveda.

En aquest sentit, des de l’AMB es recorda que no incrementar les tarifes del transport públic és un factor important per fer-lo més competitiu davant del vehicle privat, element estratègic per combatre la contaminació atmosfèrica.

“Però també ho és l'acord de l'ATM per implantar la tarifa plana metropolitana. Recordem que aquesta permetrà, a partir d’1 de gener, la utilització de títols d'una zona per viatjar a tota la Metròpolis Barcelona i, per tant, disposar d'un mateix preu de viatge entre tots els 36 municipis metropolitans”, ha recordat Poveda.

La tarifa plana metropolitana ha estat impulsada per l'AMB, que de moment és l'única administració que n'aporta el finançament, per valor de 17 milions d'euros anuals, a través de l'esforç coordinat dels 18 municipis metropolitans de la segona corona.

La mesura beneficiarà, amb reduccions de tarifa de fins el 50%, a tots aquells ciutadans dels 36 municipis metropolitans que vulguin viatjar entre la primera i la segona corona.

Per exemple, aquells que es desplacin entre Sant Cugat del Vallès i Barcelona, entre Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), entre Molins de Rei i l'Hospitalet de Llobregat, o entre Sant Vicenç dels Horts i Sant Boi de Llobregat.

En aquest sentit, “des de l'AMB reclamem un nou consens de la resta d'administracions per garantir el finançament complet d'aquesta mesura, que s’espera que aporti uns 5 milions de nous viatgers al sistema de transport públic”, explica Poveda.

El vicepresident de mobilitat i transport de l’AMB recorda que “en bona part, aquests nous usuaris es captaran del vehicle privat, reduint així la congestió i la contaminació als accessos a Barcelona”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article