La Generalitat en desacord amb l’ ATM ja que creu que “la congelació de les tarifes no permetrà fer inversions per millorar el servei”

Societat.

Calvet mostrant el malestar al si de la Generalitat amb aquesta mesura populista però que a la llarga poc ser poc efectiva.
Calvet mostrant el malestar al si de la Generalitat amb aquesta mesura populista però que a la llarga poc ser poc efectiva.

Amb el manteniment de les tarifes l’ATM deixarà d’ingressar 25 milions d’euros, uns recursos que, segons el Conseller de Territori Damià Calvet, “s’haurien destinat a millorar la qualitat d’un servei d’èxit com aquest”.

Per això el conseller ha anunciat que “caldrà plantejar polítiques de contenció, no en el servei que es presta actualment, sinó en el pla de millores que vam pactar l’any 2017, segellat per les administracions” en el marc dels acords per a la millora de la qualitat de l’aire.

“Aquell pla de millores va néixer del consens en la lluita compartida contra la contaminació atmosfèrica. S’ha trencat aquell consens i posem en risc la millora de la qualitat de l’aire que, vol dir, la salut de les persones”.

Calvet ha exposat que “hem encarregat a l’ATM que elabori aquest pla de contenció i que ens el presenti al gener”. També ha dit que caldrà revisar els costos dels operadors. Sobre els 40 milions d’euros que estarien inclosos als pressupostos generals de l’Estat per al finançament del transport públic de Barcelona.

El Conseller ha dit que, “Coneixem aquest eventual acord només pel retall d’un diari perquè amb les converses, formals i informals, amb el Ministeri de Foment on hem expressat reiteradament la necessitat de recuperar les aportacions que havia fet l’Estat anys anteriors, això no ens ho han dit. És més, ens han expressat la dificultat que això es pugui realitzar només a Catalunya perquè les aportacions de l’Estat al transport públic es calculen tenint en compte una quantitat d’euros per habitant i si ho apliquessin aquí també haurien de fer-ho a Madrid i a València, per exemple”.

El titular de Territori i Sostenibilitat també ha explicat que l’Estat havia de fer una aportació extra de 25 milions aquest 2018 “que de moment ja no ha complert”.

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha expressat la dificultat de fiar el finançament del transport públic a les aportacions de l’Estat a través dels pressupostos generals “perquè hi intervenen molts actors”. En canvi, “en els de la Generalitat hi ha més possibilitats d’arribar a acords perquè és un terreny més acotat, on en tindríem prou amb el suport del comuns”, ha manifestat.

Calvet ha qualificat de “poc coherent” el fet que l’Àrea Metropolitana de Barcelona, a través de l’Institut Municipal del Taxi, hagi aprovat “incrementar les tarifes del taxi un 2,6%, mentre demana un manteniment de les tarifes a la resta dels serveis de transport públic”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article