La recollida de brossa “Porta a Porta” es consolida a Collbató

Societat.

Durant els dies de lliurament de kits van venir persones de més de 1.400 habitatges a buscar-los.
Durant els dies de lliurament de kits van venir persones de més de 1.400 habitatges a buscar-los.

En algunes ocasions, els conductors que realitzen les rutes s’han oblidat de passar puntualment per algun carrer perquè encara no tenen interioritzats els trajectes.

De vegades, però, quan s’han rebut queixes per aquest tema, s’ha pogut constatar que sí que havien passat i la persona a la qual no li han recollit havia tret el cubell fora de l’horari de recollida (de 8 a 10 del vespre, excepte vidre, que és dissabtes, de 8 a 10 del matí), un cop el camió ja havia passat.

Des del consistori demanen ser curosos en deixar el cubell durant aquest interval perquè els camions no sempre realitzen la mateixa ruta i els horaris de recollida en els carrers poden variar d’un dia al següent.

Una altra incidència detectada és no haver recollit perquè la tria no s’havia fet bé i no informar correctament a la persona del motiu pel qual no s’ha buidat el seu cubell.

Aquest fet ja s’està solucionant i els operadors van deixant a les bosses o cubells uns adhesius informant del motiu exacte pel qual s’ha rebutjat la fracció.

D’aquesta manera, es facilita solucionar males pràctiques. Pel que fa a l’abandonament de bosses, s’han detectat a papereres i a on eren els contenidors que s’han retirat, principalment en el carrer Linde, davant de la Deixalleria i a l’avinguda Montserrat, cantonada amb l’Avinguda Centenari Amadeu Vives.

La previsió és que vagin disminuint de manera progressiva a mesura que la ciutadania s’acostumi al sistema. S’aniran recollint periòdicament les bosses abandonades al carrer i s’obriran i es revissarà el seu contingut.

Si es detecta el propietari dels residus, es farà un primer avís i, a la segona ocasió, serà sancionat. Després de dificultats en la posada en marxa del servei d’atenció telefònica i per correu electrònic, i de saturació inicial donat el nombre de dubtes acumulats, ara ja està a ple rendiment.

Fins al dia d’avui s’ha atès (per telèfon, presencialment i per correu electrònic) 70 dubtes o incidències. A banda, en l’Oficina del Porta a Porta s’han repartit més de 150 kits, sobretot a persones a les quals Correus no les havia lliurat la carta o que no s’havien assabentat per cap de les vies de comunicació habituals.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article