Els paisatges del Baix Llobregat via Diputació de Barcelona reben el distintiu “Destinació Biosphere Gold”

Societat.

Arxiu: El Riu Llobregat al seu pas per Martorell.
Arxiu: El Riu Llobregat al seu pas per Martorell.

La Diputació ha rebut l'estatus de Destinació Biosphere Gold i la renovació de la certificació "Biosphere Destination" com a impulsora de les tres marques turístiques de la comarques barcelonines: Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona.

A l'acte també ha participat el diputat de Turisme, Miquel Sàmper. La categoria Gold s'adquireix després d'un procés d'auditoria i exigeix que, a més de la certificació de Biosphere de la pròpia destinació, s'hagi desenvolupat un treball d'implicació de les empreses de la destinació, que obtenen el segell Biosphere Commited Entity.

La Diputació de Barcelona ha estat pionera en promoure, a través del seu programa "Compromís per a la Sostenibilitat", les bones pràctiques en gestió sostenible de les empreses turístiques i el seu reconeixement a través d'un distintiu, pel desenvolupament del turisme sostenible des d'una perspectiva integral i el treball col•lectiu.

Actualment, hi participen més de 300 empreses i serveis turístics de les comarques de Barcelona. Les tres marques turístiques, impulsades per la Diputació, que hi ha a la demarcació de Barcelona (Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona), van obtenir al juliol de 2017 la certificació Biosphere com a destinacions turístiques sostenibles per complir els requisits de l'estàndard "Biosphere Destination".

Aquesta certificació l'atorga l'Institut de Turisme Responsable, organització internacional que promou des de fa més de 20 anys el turisme responsable en tot el món, soci de l'Organització Mundial del Turisme (OMT) i del Global Sustainable Tourism Council (GSTC); els seus criteris estan alineats amb el compliment del 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides.

La certificació implica assumir els principis de gestió sostenible, desenvolupament econòmic i social, conservació i millora del patrimoni cultural, conservació ambiental, qualitat i seguretat i implicació del visitant.

El segell Biosphere Destination, alhora, permet millorar el posicionament i la promoció internacional de les marques turístiques del territori de Barcelona en termes de sostenibilitat i responsabilitat.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article