Ensenyament anuncia que El Prat i l’Hospitalet comptaran amb nous instituts escola de cara al curs 2019/2020

Societat.

En concret seran el Pepa Colomer del Prat i el Pere Lliscart a l’Hospitalet.
En concret seran el Pepa Colomer del Prat i el Pere Lliscart a l’Hospitalet.

Durant la presentació en roda de premsa, el conseller Bargalló ha definit l’institut escola com “un model de lluita contra la segregació i de resposta a les necessitats d’escolarització, i que allà on es pot aplicar, per voluntat de la comunitat educativa s’ha demostrat un model d’èxit”.

El titular d’Educació ha defensat que es tracta d’un model que conté elements positius de millora per als centres que l’apliquen: “En els casos que s'ha tirat endavant, ha estat un model d'èxit, s'ha reduït l'absentisme, s'han millorat resultats i han minvat els problemes de convivència”.

Els centres que es desplegaran són majoritàriament l’ampliació d’escoles per la implantació de la secundària, i en tres dels casos per fusió de centres existents –Sant Quintí de Mediona, Empuriabrava i Cornudella-. En cap cas, són centres nous que no existien el curs actual.

En total, el curs que ve hi haurà 53 instituts escola –per la suma entre els 28 actuals i els 25 que hi haurà el curs que ve. El model d’institut escola implica que un sol centre pugui oferir diferents nivells educatius fins abastar tota l’etapa d’escolarització, entre els 3 i els 16 anys. Així, es facilita la integració i un únic projecte pedagògic.

Aquest projecte ha de donar una continuïtat formativa, en especial en el pas entre l’etapa de primària i la de secundària. I al seu torn, la continuïtat ha d’afavorir un seguiment de l’evolució dels alumnes.

El conseller Bargalló ha afirmat que el model “compacta l’oferta de 3-16 anys en un únic centre i això permet un projecte educatiu comú, que diferenciï clarament la primària de la secundària però que asseguri la continuïtat del projecte pedagògic del centre”.

Al mateix temps, el fet de compartir el projecte educatiu de centre entre primària i ESO facilita la convivència entre infants i adolescents i l’aprenentatge entre iguals.

A nivell de docents, la continuïtat entre etapes permet un perfil de docent més versàtil i polivalent, i alhora, promou unes metodologies d’aprenentatge globalitzades.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article