El Prat titlla “d’agressió territorial” la idea d’una quarta pista de l’ Aeroport sobre el mar al litoral del Delta del Llobregat

Societat.

Cal recordar que l’ Aeroport del Prat està infrautilitzat per potenciar el de Madrid i que el problema no es la construcció d’ una quarta pista.
Cal recordar que l’ Aeroport del Prat està infrautilitzat per potenciar el de Madrid i que el problema no es la construcció d’ una quarta pista.

L'Ajuntament del Prat de Llobregat ha emès un comunicat per expressar el seu rebuig a construir una quarta pista de l'aeroport sobre el mar, com ha proposat el president del consell d'administració de Fira de Barcelona, Pau Relat.

Segons relaten fonts consistorials,"El president del consell d'administració de Fira de Barcelona, Pau Relat, ha proposat durant una conferència de la Asociación Española de Directivos (AED) la necessitat de construir una quarta pista sobre el mar al litoral del Delta del Llobregat, per convertir d'aquesta manera l'aeroport en un centre d'operacions internacional.”

Des de l'Ajuntament del Prat, i en relació a aquesta proposta, posen en coneixement de l'opinió pública, “el més rotund rebuig per la frivolitat d'aquesta ja antiga ocurrència, ignorada fins a data d'avui per part de totes les administracions competents: Ministeri de Foment, Generalitat de Catalunya i ajuntaments afectats.”

I continuen, “Els límits al creixement territorial de l'aeroport del Prat estan fixats al seu Pla Director i pactats políticament entre totes les institucions, per tal de garantir l'equilibri necessari en un territori de màxima fragilitat ecològica en el qual també hi viuen milers de persones que gaudeixen de platges sostenibles i d'un entorn de gran valor ecològic.

Per aquests, “ignorar aquest fet és ignorar també que el litoral del Delta del Llobregat, des del Prat fins a Castelldefels, és una conquesta social de primer nivell per als ciutadans i ciutadanes de l'àrea metropolitana i, per descomptat, dels residents en aquestes localitats. En cap supòsit, estem disposats a renunciar-hi en benefici de la vella i insostenible cultura del desarrollisme més insensible i agressiu que segueix ignorant els límits del creixement.”

Consideren que, “la quarta pista de l'aeroport del Prat està a Girona, com de forma responsable i reiterada han afirmat els governs de Madrid i de la Generalitat, i esperem que a la revisió del Pla Director del Prat així sigui recollit. El model no pot ser Hong Kong. Informar-se bé sobre els consensos institucionals vigents, construïts amb lleialtat de totes les parts; reflexionar amb calma sobre els impactes; i, finalment, proposar de forma raonada: aquests haurien de ser criteris per prendre qualsevol tipus de decisió. Lamentablement en aquesta ocasió no ha estat així.”

I finalitzen el comunicat dient que, “és una pena que el president de Fira de Barcelona esdevingui portaveu de posicionaments indefensables des de l'interès públic, alhora que una nova generació denuncia la falta de compromís institucional per la defensa del planeta. Propostes com aquesta els donen tota la raó. L'Ajuntament del Prat mai permetrà una agressió territorial com aquesta i els ciutadans i les ciutadanes tampoc."

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article