Front comú entre Olesa, Martorell i Abrera per reclamar el canvi de zona tarifària de transport

Societat.

Remarcar que per exemple, Sant Andreu de la Barca ha passat a Zona I i ara des d’ aquests municipis s’ han d’ adquirir bitllets de 3 Zones, quan abans eren dues.
Remarcar que per exemple, Sant Andreu de la Barca ha passat a Zona I i ara des d’ aquests municipis s’ han d’ adquirir bitllets de 3 Zones, quan abans eren dues.

Els ajuntaments de la zona del Baix Llobregat Nord s’uneixen per reclamar a la Generalitat que els municipis que es troben a la zona tarifària 3 del transport públic passin a la zona 2.

La reunió conjunta entre municipis del Baix Llobregat Nord ha de servir per reivindicar la posada en marxa de la Generalitat de Catalunya de la T-Mobilitat, sobretot perquè es considera que és un sistema més just que l’actual i que permetrà que la persona usuària pagui en funció dels quilòmetres que recorre.

Ara bé, mentrestant no funcioni la T-Mobilitat, l’objectiu de la reclamació és que totes les àrees de transport es redueixin en una zona. L’1 de gener de 2019 nombrosos municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona s’han incorporat a la zona 1 de transport públic, que fins ara estaven a la zona 2.

Són municipis que els ha suposat un estalvi del 50% en el cas de la T-10 i del 26% en el cas de la T-Trimestre, la T-Jove i T-mes. Alguns dels municipis que es troben en aquesta situació són Castellbisbal, Sant Andreu de la Barca, Molins de Rei, Cervelló o Corbera de Llobregat.

A la reunió conjunta de municipis del Baix Llobregat Nord es va acordar elaborar un document de consens per traslladar-lo a la Generalitat de Catalunya.

L’objectiu reduir una zona. En el cas d’Olesa seria passar de zona 3 a zona 2. Susana Yáñez ha destacat que en aquestes reivindicacions que ja han fet els municipis a títol individual, la receptivitat del departament ha estat positiva però a l’hora de plantejar una solució, la resposta sempre ha estat que s’està treballant en la T-Mobilitat i que no estan previstos canvis en les corones.

L’objectiu és que en els propers dies tenir el document ja elaborat per acabar-lo de consensuar i fer la reclamació formal a la Generalitat de Catalunya per tal d’intentar reduir el preu del bitllet integrat de transport. De forma general es demanarà que es redueixi una zona a tot el territori.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article