El Pla de Rodalies de Barcelona del Ministeri de Foment incorpora l’ anomenat “Metro del Delta” que uniria 5 municipis del Baix Llobregat

Societat.

La línia que unirà Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels crearà un nou corredor ferroviari d’entrada a Barcelona.
La línia que unirà Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels crearà un nou corredor ferroviari d’entrada a Barcelona.

Alcaldesses i alcaldes de Castelldefels, Maria Miranda; Cornellà, Antoni Balmón; Gavà, Raquel Sánchez; Sant Boi, Lluïsa Moret, i Viladecans, Carles Ruiz, s'han reunit a l'estació de Sants, amb el subdirector general de Planificació Ferroviària del Ministeri de Foment, Jorge Ballesteros, i amb els representants d'Adif Carlos Quingles, subdirector d'Operacions de la Xarxa Convencional Nord-est; Vicente Yerbes, subdirector d'Estacions Nord-est, i Juan Manuel de les Heras, gerent de Patrimoni Nord.

En l'agenda de reunió de treball, el tema més important ha estat la petició dels representants municipals de recuperar el projecte del Metro del Delta, la línia ferroviària soterrada que ha de comunicar Cornellà i Castelldefels a través dels seus trams urbans.

Els responsables del govern central i de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries han confirmat que la nova línia formarà part del Pla Integral de Serveis de Rodalies de Catalunya.

Tant per als representants de l'administració central com per als alcaldes i alcaldesses, la nova infraestructura, que serà una prolongació de la línia R3 de Renfe, no només donarà servei al Delta, sinó que significarà la creació d'un nou corredor ferroviari d'entrada a Barcelona.

És, per tant, estratègica per al desenvolupament de la futura xarxa de rodalies, i presenta el gran avantatge de la seva intermodalitat amb la línia R2 i Ferrocarrils de la Generalitat.

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, va subratllar la importància de la línia del Metro del Delta “no només des del punt de vista del Delta del Llobregat, sinó perquè ha de contribuir a millorar la xarxa d’infraestructures de Rodalies de l’àrea metropolitana, una conurbació urbana que en els propers anys necessàriament haurà de créixer. I, a més, en un moment en què estem establint estratègies des dels nostres municipis per poder-nos dotar d’una mobilitat més sostenible”.

L’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, també va expresar la seva satisfacció per “haver constatat que, des del Ministeri, ja s’està treballant en una nova agenda d'inversions en infraestructures a la zona Delta i Catalunya”. Per a Ruiz, que el Metro del Delta sigui un nou corredor d'entrada a Barcelona “alleujarà i permetrà una major afluència i flexibilitat del sistema ferroviari barceloní”.

L’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, va afegir que, a la reunió, “hem constatat que és un projecte complex, que és costós, però del tot necessari no només per cobrir les necessitats dels nostres municipis, sinó també per millorar la mobilitat del país obrint noves vies i noves possibilitats de connexió amb Barcelona. I obrir un nou corredor que milloraria aquest entorn”.

L’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda, ha destacat que aquesta línia “constitueix una reclamació històrica dels municipis, que ara cobra més valor perquè hem fet una aposta decidida per un model de mobilitat sostenible en què el transport públic de gran capacitat ha de jugar un paper fonamental”.

Miranda ha subratllat la importància que tindrà per al Baix Llobregat: “La comarca està tenint un important desenvolupament econòmic i social i necessitem un transport públic adequat per a aquest”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article