Gavà potencia la seva oferta turística creant una taula

Societat., Economia.

Aquesta Vetllarà per la implementació del Pla Estratègic de Turisme.
Aquesta Vetllarà per la implementació del Pla Estratègic de Turisme.

La Taula de Turisme de Gavà té una composició mixta i integra els principals actors públics i privats implicats i compromesos amb el turisme local. Presidida per l’alcaldessa, Raquel Sánchez, compta amb una àmplia representació de l’Ajuntament: tinents d’alcalde dels àmbits de Comerç, Civisme i Promoció de la Ciutat; de Ciutat i Territori, i de Benestar i Acció Social, així com representants de tots els grups polítics municipals.

També del sector turístic privat (hoteler, restauració i lúdic) així com d’altres sectors vinculats: comerç, parc empresarial, pagesia, i entitats culturals i socials de referència a la ciutat.

El Pla Estratègic de Turisme de Gavà defineix un model d’organització i gestió de l’activitat turística contemplant la creació de la taula, de caràcter executiu, de la qual dependran les comissions de treball que abordaran els productes i mercats més prioritaris: Turisme Actiu i Esportiu; Cultural i Gastronomia, i Turisme i Esdeveniments.

El Pla Estratègic de Turisme de la Ciutat té l’objectiu d’impulsar l’activitat econòmica en aquest sector, posicionar la ciutat i posar en valor els seus actius patrimonials i culturals.

És fruit d’una acurada anàlisi de la situació actual de l’activitat turística a Gavà i d’una estreta col•laboració entre el sector públic i privat. El document, ratificat de manera unànime pel Ple Municipal, defineix el model de destinació turística de Gavà.

És un pla obert i viu que estableix les passes a seguir per garantir un desenvolupament turístic basat en la sostenibilitat i l’equilibri, que reforci el pes del sector en l’economia local i que la riquesa que generi reverteixi en el conjunt de la ciutadania.

El pla defineix les línies estratègiques bàsiques de desenvolupament turístic del municipi, fruit del coneixement a fons de la situació actual i d’una visió compartida entre el sector turístic i econòmic i l’Ajuntament de Gavà.

Uns eixos d’acció que han de permetre disposar en els pròxims anys d’un producte turístic de qualitat i atractiu que posicioni Gavà en el mapa turístic de Catalunya.

La proposta estratègica se sustenta en una fase d’anàlisi i diagnosi prèvia, que ha permès definir els principals actius que té Gavà perquè el turisme passi de ser un sector incipient a un sector rellevant a l’economia local.

Entre les seves principals fortaleses hi ha la seva ubicació privilegiada, dins de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i connectada amb una important xarxa de comunicacions, i els seus recursos naturals: la platja, que tot just acaba de revalidar la bandera blava, el Parc del Garraf i el Delta del Llobregat amb el Parc Agrari i els espais naturals.

Destaca també el seu ric patrimoni cultural. El Parc Arqueològic Mines de Gavà i el Castell d’Eramprunyà també són elements d’atracció importants juntament amb el Museu de Gavà i el Refugi Antiaeri, dues instal•lacions ubicades en el nucli urbà.

S’hi afegeix un ampli calendari d’esdeveniments en què destaquen la Fira d’Espàrrecs, el Festival Internacional de Titelles i cites esportives que poden convertir-se en un pol d’atracció turística.

A més, es compta amb la previsió d’urbanització i construcció de nous equipaments, entre els quals destaquen el Nou Espai Ambiental Productiu Els Joncs i el Nou Espai Roca, que promouran el turisme de negocis; Les Marines i Llevant Mar que poden contribuir a incrementar l’oferta d’allotjament, i la creació del Centre de Mar i el projecte de Ciutat Esportiva a can Torelló.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article