CCOO i UGT reclamen un model per la FP Dual “que respongui a les necessitats de les persones aprenents”

Economia.

Sembla que les postures de sindicats, patronals i la Generalitat s’ apropen.
Sembla que les postures de sindicats, patronals i la Generalitat s’ apropen.

En un comunicat conjunt, els sindicats majoritaris possen en valor la iniciativa del Departament d'Educació a l'hora de concertar, en la passada tarda de dimarts, les necessàries modificacions a la Resolució ED/1076/2019 per la qual s'actualitza l'organització de la formació en alternança en els ensenyaments de formació professional inicial, que ambdues organitzacions hem reclamat al llarg dels darrers dies.

Al matí de dimarts hi va haver una reunió de la mesa sectorial d'educació que va evidenciar que l'única solució possible és la del diàleg i la del consens.

Segons aquests, “el país necessita una proposta seriosa i creïble que consolidi un model de FP que satisfaci les necessitats de les persones i dels sectors en procés de formació, dels docents i professionals de la FP i del nostre teixit productiu.”

En aquest sentit manifestem que, “la concertació s'ha de dur a terme en l'àmbit de la Comissió Rectora. Si s'hagués tractat la resolució ED/1076/2019 en el marc del Sistema de Formació i Qualificació Professional de Catalunya, es podrien haver anticipat i resolt les diferències.”

Creuen que, “el desenvolupament de l'FP dual i ordinària a Catalunya passa per garantir la qualitat de la formació a l'empresa, així com la dels professionals i docents dels centres educatius que han de tenir la seguretat que la implantació del model no afecti les plantilles ni les seves condicions professionals i laborals, ni tampoc la seva centralitat en la definició i execució del model.”

Per altra banda demane que la seva implantació” no sigui obligatòria i que aquells centres que la triïn serveixin com a model de referència i anàlisi, ja que considerem que el sistema està subjecte a la millora contínua.”

Per tant, consideren que,” és imprescindible que es torni a convocar la mesa sectorial d'educació, facilitant, prèviament i per escrit, les propostes de canvis curriculars de FP que s'hagin de debatre, i que han de traslladar garanties, transmetent confiança i seguretat als docents i professionals de la formació, que son la clau de volta de la qualitat del sistema.”

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article