La empresa baixllobregatina Promaut crea un sistema que automatitza el transport d'automòbils de les fàbriques al tren

Emprenedors., Economia.

Promaut te les seves oficines a Sant Boi i una delegació a Abrera per la proximitat amb SEAT.
Promaut te les seves oficines a Sant Boi i una delegació a Abrera per la proximitat amb SEAT.

L’empresa catalana Promaut, especialitzada en el desenvolupament de solucions tecnològiques per a processos industrials, ha desenvolupat un sistema que automatitza la càrrega i el transport d’automòbils als trens.

Amb aquesta tecnologia s’optimitza la càrrega dels vehicles des de les instal•lacions dels fabricants fins als vagons dels trens que els transportaran, fet que contribueix a reduir el temps d’operació a la meitat. De la seva banda, l’empresa catalana MCRIT ha avaluat la funcionalitat d’aquesta tecnologia i la seva viabilitat econòmica.

El projecte liderat per Promaut ha rebut el suport d’ACCIÓ –l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement-, a través del programa d’ajuts Nuclis d'R+D empresarial. En concret, per a aquest projecte, s’ha concedit un ajut de 113.000 euros al consorci integrat per Promaut i MCRIT.

El projecte consisteix en un conjunt de plataformes mòbils (similars a les cintes de transport de mercaderies) que s’instal•len a l’espai on s’emmagatzemen els vehicles ja produïts per desplaçar-los directament als vagons dels trens que els transportaran.

Aquestes plataformes compten amb un sistema de subjeccions que sostenen els automòbils per les rodes i els transporten fins a col•locar-los en la posició desitjada a l’interior del vagó, sense intervenció manual.

El consorci ha comptat amb la participació de l’àrea de logística de SEAT des de la seva seu a Martorell, amb qui ha analitzat les necessitats del sector en aquest àmbit.

Amb aquest conjunt de plataformes, que poden arribar a recórrer una distància d’un centenar de metres, es podrien transportar fins a 150 vehicles per hora.

Segons el soci fundador i president de Promaut, Joan Matutano, “amb aquest sistema s’agilitza la càrrega dels trens i, per tant, pot impulsar el creixement de l’ús del tren per al transport dels vehicles. Cada tren pot transportar fins a 170 automòbils i el transport per carretera per mitjà de camions només té capacitat per a una desena d’unitats”.

“Incrementar l’ús del tren permetria reduir les emissions i el nombre de camions que circulen a la carretera” subratlla. “Des de Promaut ens focalitzem en projectes que facilitin l’automatització dels processos i en aquest cas reduïm el temps de càrrega més de la meitat i optimitzem l’ús del pàrquing dels fabricants, ja que es facilita una major rotació de vehicles”, assegura.

L’empresa ja ha patentat la seva solució i està treballant en la construcció d’un prototip funcional, que serà escalable i adaptable a altres tipologies de mercaderies.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article