L’ Hospital de Bellvitge i el de Sant Joan de Déu obtenen la certificació per acollir l’ helicòpter nocturn del SEM

Salut.

L’assistència i el trasllat aeri nocturn de pacients greus i crítics ja és una realitat a Catalunya.
L’assistència i el trasllat aeri nocturn de pacients greus i crítics ja és una realitat a Catalunya.

De les 4 bases aèries actuals del SEM, s’ha escollit la que està situada a l’Hospital Parc Taulí de Sabadell per ampliar el servei, perquè és la que ofereix millor cobertura a tot el territori català i la que garanteix un menor nombre d’hores d’inoperativitat.

Aquest vol nocturn va començar a funcionar fa un any i ha anat incrementat els serveis conforme les infraestructures per aterrar l’helicòpter han estat operatives en modalitat H24.

Aquesta fase preliminar d’implantació ens ha permès començar a desplegar la xarxa heliportuària de 24 hores i adquirir expertesa i coneixement; a més, ens ha aportat experiència per a planificacions futures.

En aquest temps, el SEM ha realitzat 177 serveis, una mitjana de 15 vols mensuals, el 51% d’aquests serveis (91 casos) han estat trasllats interhospitalaris i, el 49%, assistències primàries (86 casos).

Aquesta segona xifra és especialment important perquè aquest nou equip ha permès atendre aquests primaris (en el mateix lloc on es produeix l’emergència), que abans no es podien cobrir perquè es produïen massa a prop del capvespre i no es podia garantir el retorn de l’equip mèdic i de l’aeronau per falta de llum solar.

Aquest projecte es desenvolupa progressivament, per fases, actualment s’ha assolit la primera fase, en la qual es realitzen els trasllats interhospitalaris (creació dels corredors nocturns entre els hospitals) i el suport a les unitats del territori, que s’apropen a l’heliport H24 amb el pacient estabilitzat perquè l’equip HEMS en realitzi el trasllat aeri.

La propera fase preveu la creació d’helisuperfícies pactades amb el territori, l’objectiu és aconseguir l’ampliació geogràfica de l’operació aèria als anomenats “punts d’aterratge satèl•lit”.

Es tracta de començar a operar en llocs que compleixen les condicions per permetre un aterratge nocturn amb seguretat, com ara els camps de futbol.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article