Entre gener i juny un total de 373,65 milions de viatgers han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobús a l’ Àrea Metropolitana

Societat.

Els serveis diürns en l’àmbit del Baix Llobregat han tingut, en general, un comportament positiu.
Els serveis diürns en l’àmbit del Baix Llobregat han tingut, en general, un comportament positiu.

En els serveis nocturns (Nitbus) encara donen creixements notables de passatge al Baix Llobregat (3,8%) i a Barcelona i el Barcelonès nord (3,7%), unes xifres que consoliden les elevades taxes de creixement i l’augment continuat de passatge dels darrers anys.

Destaquen els increments molt importants en el servei de Castelldefels i en els serveis a Gavà i Viladecans, amb creixements del 11,6% i 11,0% respectivament.

La resta presenten increments entre l’1,3% i el 6,8%: 6,8% en les línies a Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí i Cornellà de Llobregat; 4,5% en el servei de l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat; i un 1,3% en les línies urbanes de Sant Feliu de Llobregat. Les línies urbanes d’Esplugues de Llobregat i Sant Just Desvern no han sofert variacions.

En conjunt, les línies de gestió directa de bus i metro han guanyat 8,49 milions de nous viatgers, fet que representa un increment del 2,7% respecte del mateix període de l’any passat.

Concretament, la xarxa de metro ha experimentat un increment del passatge de l’1,8% respecte al mateix període de l’any anterior, en total, entre el gener i el juny del 2019 s'hi van fer 212,06 milions de viatges, el metro va guanyar 3,76 milions de viatgers.

Pel que fa als autobusos regulars de TMB, han experimentat un augment del 4,5%. S’han guanyat 4,67 milions de viatgers, fins a arribar als 108,64 milions de viatgers durant aquests sis mesos. Els serveis de gestió indirecta de l'AMB han tornat a registrar, entre el gener i el juny del 2019, un important increment de viatgers del 7,0% respecte al mateix període de l’any anterior.

Amb més de 3,35 milions de nous viatgers, i mantenint la tendència a l’alça dels darrers anys, els serveis de gestió indirecta han arribat en total als 50,90 milions de viatgers durant aquests primers sis mesos de l’any.

En calendaris homogenis, aquest increment hauria estat del 7,8%. L'augment s'ha registrat tant en els serveis no integrats tarifàriament (Aerobús i Barcelona City Tour, que han incrementat en un 2,8% i un 13,1% respectivament) com en els integrats, que han crescut un 7,1%.

Amb el creixement d’usuaris de l’Aerobús (2,8%), servei de connexió entre el centre de Barcelona i les dues terminals de l’aeroport, aquest assoleix una quota de mercat entre els passatgers de l’aeroport del 12%.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article