El conseller de Territori denuncia el greuge comparatiu dels treballadors d’Iberia a l’aeroport d’ El Prat respecte els de Barajas

Societat.

Calvet demana que l’empresa no tracti l’aeroport de Barcelona, i per extensió la ciutadania, “com si fossin de segona.”
Calvet demana que l’empresa no tracti l’aeroport de Barcelona, i per extensió la ciutadania, “com si fossin de segona.”

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha demanat aquest dissabte a Iberia que “a partir d’ avui dilluns reprengui les negociacions amb els treballadors de terra i posi solucions sobre la taula”, per tal d’evitar aturades que afectin aquest estiu l’operatiu de l’aeroport de Barcelona-El Prat.

Calvet ha lamentat que “Iberia no hagi resolt una crisi anunciada, un conflicte laboral que l’any passat vam salvar per uns compromisos que Iberia no ha complert”.

En declaracions als mitjans de comunicació durant una visita al Port de la Selva, el conseller ha parlat de “desproporció brutal i alarmant”, entre els treballadors de terra d’Iberia de Barcelona i Madrid.

Així, ha assegurat que “hi ha un greuge comparatiu, perquè parlem de 1.000 operacions al dia a Barcelona i Iberia handling només disposa de 2.000 treballadors i amb un altíssim índex de temporalitat, mentre que Madrid-Barajas té 1.300 operacions i 7.000 treballadors amb molta menys temporalitat”.

En aquest sentit, el conseller s’ha mostrat “molt preocupat” i ha criticat “que en la reunió de mediació d’ahir Iberia vingués una mica amb les mans a les butxaques”. Per això, ha exigit que “Iberia no tracti Barcelona com un aeroport de segona ni tampoc tracti de segona la seva ciutadania”.

El conseller ha demanat a la ciutadania que s’informi del seu vol abans d’anar a l’aeroport i que faci prevaldre els seus drets com a usuaris a través de l’Agencia catalana de Consum.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article