Proposta per ampliar les zones de baixes emissions més enllà de l'àrea d’ intrarondes de Barcelona

Societat.

Les sancions des de la UE han fet que les autoritats comencin a estudiar solucions.
Les sancions des de la UE han fet que les autoritats comencin a estudiar solucions.

Aquesta hauria d’entrar en vigor a partir del gener de 2020, i permetria treure de la circulació d’aquesta àrea fins a 124.000 vehicles que no disposen de distintiu ambiental de la Dirección General de Tráfico.

Una ampliació, més enllà de la zona d’intrarondes, que es gestionarà a través de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, per als municipis de l’AMB i que comptarà amb el suport de l’ATM per a la resta de municipis de l’Àmbit-40.

Així ho ha explicat el conseller de Territori Damià Calvet, després de la trobada que ha mantingut amb representants dels municipis de l’Àmbit-40, dels consells comarcals del Vallès Oriental i Occidental i del Baix Llobregat, de la Diputació de Barcelona, de l’AMB, de l’ATM, del Servei Català de Trànsit, del Port de Barcelona i de l’aeroport de Barcelona Josep Tarradellas-El Prat, i de la Delegació del Govern de l’Estat a Catalunya.

Tots han analitzat la decisió de la Comissió Europea de dur Espanya davant del Tribunal de Justícia de la UE pels incompliments dels límits legislats del contaminant diòxid de nitrogen (NO2).

Calvet ha exposat que, davant l’expedient de la Comissió Europea “hem anat acreditant periòdicament a Europa una millora de la qualitat de l’aire, passant de 17 estacions que incomplien els límits d’òxids de nitrogen el 2010, a dues el 2018” i s’ha mostrat confiat que, “el gener de 2021, quan, previsiblement situem la sentència, ja estarem complint els paràmetres en aquesta àrea. Aquest és el nostre full de ruta”.

Un compliment que serà possible gràcies a l’acceleració de les mesures previstes per fer front a la contaminació com la reducció dels terminis d’implantació dels carrils BUS a la B-23 i a la C-245, “pendents d’una signatura entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i Foment, que ha de traspassar la infraestructura i la dotació econòmica per al seu manteniment i que m’atreveixo a dir que estaran en marxa abans de finals d’any”.

També s’ha parlat de la tarificació de l’aparcament en funció de les emissions dels vehicles, de l’increment del transport públic i de la redacció del Pla de Mobilitat i del Pla Director d’Infraestructures, que redundaran en la millora de la qualitat de l’aire, a més de la transformació de la xarxa viària d’altes prestacions.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article