Establiments de Molins de rei Sant Vicenç dels Horts i Viladecans s’ incorporen al programa Ofercat per promoure el Català

Societat.

Els resultats de la campanya de 2018 reflecteixen la diversitat i la versatilitat sociolingüística del comerç arreu del territori.
Els resultats de la campanya de 2018 reflecteixen la diversitat i la versatilitat sociolingüística del comerç arreu del territori.

La darrera onada de l’Ofercat es va portar a terme la tardor de 2018 a Castelldefels, Cornellà, Mataró, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa, Vic, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú.

La Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura i el Consorci per a la Normalització Lingüística portaran a terme, aquesta tardor, una nova fase del Pla Ofercat d’estudi i acció de promoció dels usos lingüístics de 4.600 establiments comercials de 10 ciutats catalanes.

Seran objecte del Pla 4.525 establiments comercials a les ciutats de Cerdanyola, Manresa, Molins de Rei, Mollet del Vallès, Reus, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Gramenet i Viladecans.

Les accions per fomentar l’ús seran dissenyades localment per part de la Direcció General de Política Lingüística, el Centre de Normalització, els ens locals corresponents i els principals agents econòmics locals.

L’Ofercat és un programa de la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística, iniciat l’any 2000, per conèixer de manera sistemàtica l’oferta lingüística dels establiments comercials de Catalunya i impulsar-hi accions eficaces de promoció del català. De 2018 i 2021, el programa Ofercat s’haurà aplicat a 20.000 establiments de 36 ciutats.

Els plans Ofercat adaptats a cada municipi i a les tipologies d’establiments permeten informar els comerciants de les obligacions i de la necessitat d’atendre els clients quan utilitzen el català, d’acord amb el que estableix el codi de consum, i també, dels avantatges d’adaptar-se a la llengua del client des d’una perspectiva de màrqueting.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article