El MHP Quim Torra inaugura el curs escolar des de Cornellà assegurant que “estem compromesos amb el model d’escola catalana”

Societat.

Torra i Bargalló han assegurat que es tracta d’un model d’èxit que cal preserva.
Torra i Bargalló han assegurat que es tracta d’un model d’èxit que cal preserva.

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha subratllat avui la “normalitat” en el primer dia del nou curs escolar, que enguany comença amb 1.581.534 alumnes de diferents ensenyaments, 72.535 docents i 25 nous instituts escola.

Durant la visita que ha fet, acompanyat del conseller d’Educació, Josep Bargalló, al CEIP Torre de la Miranda, a Cornellà, el cap de l’Executiu ha subratllat també que el curs comença amb 670 nous mestres i que aquest estiu s’han executat 413 obres en diferents centres del país.

Torra ha traslladat als mestres el suport del seu Executiu, perquè, els ha dit, “pugueu fer la vostra feina, que és ensenyar els nostres infants, educar-los i amb totes les possibilitats que puguem”.

Per la seva banda, el conseller Bargalló ha explicat que als nous professors que enguany comencen s’hi afegeix una seixantena de professionals no docents d’atenció educativa per a l’escola inclusiva.

Ha afegit que el curs s’inicia amb 8 instituts nous, per acollir la demanda de secundària, i 25 nous instituts escola repartits arreu del territori.

També ha coincidit amb el president a subratllar la normalitat en l’inici de curs i ha destacat “la voluntat del Govern, que malgrat tenir pressupost prorrogat, ha posat més professorat i també més personal d’atenció a l’escola inclusiva”. “L’important no és el nombre d’alumnes sinó el nombre de personal docent i aquí hem de posar l’èmfasi en augmentar el nombre de personal de suport i d’atenció a l’escola inclusiva”, ha afirmat.

El conseller ha explicat que l’escola que han visitat avui amb el president al barri de Sant Ildefons de Cornellà “és exemplar en molts sentits”.

Ha subratllat que es tracta d’un “centre d’èxit educatiu”, que demostra que “un bon treball de l’escola amb el suport dels ajuntaments, serveix per aconseguir l’equitat i l’èxit educatiu”, tot i la complexitat, per la realitat de l’entorn socioeconòmic de les famílies.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article