Esparreguera vol mancomunar amb altres poblacions un nou servei de bus per les mancances de l’ actual Monbus

Societat.

La qüestió toparia amb qüestions jurídiques perquè és previsible que a Monbus no li agradés la creació d’un servei que li faria la competència.
La qüestió toparia amb qüestions jurídiques perquè és previsible que a Monbus no li agradés la creació d’un servei que li faria la competència.

L’Ajuntament d’Esparreguera demanarà la creació d’una associació de municipis que permeti oferir un servei de bus alternatiu al que ofereix actualment la companyia Monbus.

Així ho ha anunciat l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas en declaracions a l’emissora municipal, després que la setmana passada es filtrés que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) no retirarà la concessió a la companyia gallega en la línia Igualada-Barcelona.

Eduard Rivas ha apuntat que l'Ajuntament encara no ha rebut cap comunicació oficial sobre la decisió del TSJC i que demanaran una reunió amb el Departament de Territori i Sostenibilitat perquè els confirmi la informació i conèixer les actuacions que emprendrà el govern català, que és qui té la competència en matèria de mobilitat i transport, a partir d’ara.

L’alcalde ha assegurat que “seria molt decebedor” veure com aquest procés s’ha allargat durant gairebé dos anys per, finalment, obtenir una negativa, ja que “als municipis ens va costar molt convèncer a la Generalitat que s’havia d’emprendre una acció contundent perquè el servei era més que deficitari”.

L’administració catalana va presentar, el novembre de 2017, l’expedient de caducitat després dels reiterats incompliments de la companyia.

Segons el contracte entre govern català i empresa, la caducitat es podia fer efectiva si hi havia almenys set faltes greus expedientades, però, segons les informacions filtrades, dels deu casos de faltes presentats, el TSJC ha estimat que només quatre es poden considerar greus. Amb la qual cosa, la companyia mantindria el servei.

Davant d’aquesta situació, Eduard Rivas ha defensat la creació d’una mancomunitat de municipis: “Hi ha una via que és possibilista i es podria bastir bé legalment, passaria perquè ens organitzéssim entre diversos ajuntaments de la zona que superem una forquilla de 50.000 habitants, i si mirem els pobles propers -Olesa, Abrera, Martorell- ja superem aquesta població, i crear una associació de municipis que doni peu a fer un servei propi d’autobusos”.

Aquest servei mancomunat podria explotar línies que ara mateix no es presten, com un autobús exprés a l’estació de Renfe de Martorell o de Castellbisbal.

“És un tema del que ja n’havíem parlat amb alguns consistoris propers, però caldria fer un estudi jurídic i necessitaríem l’ajuda de la Generalitat”, ha apuntat l’alcalde.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article