L’ AMB calcula 170000 deplaçaments diaris més al transport públic per la Zona de Baixes Emisions i promet millores

Societat., Salut.

La ZBE Rondes Barcelona entra en vigor de forma permanent aquest 1 de gener de 2020.
La ZBE Rondes Barcelona entra en vigor de forma permanent aquest 1 de gener de 2020.

S’estima que la ZBE de Rondes Barcelona derivarà cap al sistema de transport públic prop de 170.000 desplaçaments diaris que corresponen a 137.000 trajectes de vehicle privat, dels quals 87.000 són entrades i sortides de la zona restringida, i prop de 50.000 són interns.

És per això que, des de 2017, el transport públic ha impulsat un ampli ventall de mesures, renovacions i ampliacions per donar una resposta adequada.

TMB haurà incrementat la xarxa de bus en 66 vehicles, un 5% de la flota, haurà fet créixer el 26% el nombre de cotxes articulats i haurà augmentat en 184.512 les hores de servei al final d’aquest 2019.

A més, impulsa ara el Pla de Renovació de la Flota de Bus per al període 2019-2021, acordat amb l’ATM, que suposa una inversió de 115 milions d’euros i l’adquisició de 254 vehicles.

Actualment s’estan incorporant 105 nous busos per substituir antics i guanyar en qualitat i fiabilitat, amb els municipis, es treballa en mesures d’augment de la velocitat comercial, que també es veurà afavorida per la disminució de trànsit privat.

La resta d’autobusos de gestió indirecta de l’AMB també veuran una important renovació i ampliació. Durant el 2020 començaran a circular fins a 135 unitats de baixes emissions que s’estan adquirint actualment.

D’aquestes unitats, n’hi haurà 25 vehicles que seran totalment elèctrics, d’emissions zero, i la resta seran de tipus híbrid, amb un significatiu augment de capacitat amb nous vehicles articulats de 18 metres.

Posteriorment, està previst un nou Pla de Renovació de Flota per als anys 2021 i 2022 que permetrà renovar fins a 180 vehicles, que actualment són de tipus dièsel i que per la seva antiguitat necessiten ser renovats amb vehicles de baixes emissions.

En el cas dels municipis de l’AMB que recentment s’han incorporat a la tarifa plana metropolitana del transport públic, es preveu implantar un pla de xoc de millora dels serveis de bus que permeti un salt important en l’oferta que disposen actualment.

Per una banda l’AMB licitarà els nous serveis de bus urbà que estiguin finalitzant el contracte actual i, per altra banda, cal preveure el traspàs d’algunes concessions de la Generalitat que discorren per l’àmbit de l’AMB.

Pel que fa al metro, TMB incorporarà durant els propers mesos 11 combois més per millorar la freqüència de les línies L1-L5 de metro, i properament entraran en funcionament l’estació de Zona Franca de la L10 Sud i la nova estació d’Ernest Lluch de la línia L5, que millorarà la connexió metropolitana amb el Trambaix. Recentment, a més, s’ha adjudicat l’adquisició de 42 trens per substituir material mòbil amb una antiguitat superior a 30 anys.

Per la seva banda FGC a la línia Llobregat-Anoia reforçarà els cicles de material que realitzen els trens de més demanda, passant de trens de 3 cotxes a trens de 6 cotxes.

A més, es construiran aparcaments segurs per a les bicicletes per a millorar l’ocupació dels trens, evitant el seu transport, com a Sant Boi, Sant Cugat, Sant Quirze, i fins a 15 estacions més a mesura que la seva utilitat ho justifiqui.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article