Els FGC tanquen el 2019 batent rècords amb quasi 92 milions de viatges 24,7 a la línia del Baix Llobregat impulsats pel turisme

Societat.

Això suposa un increment del 4,4% respecte l’any 2018.
Això suposa un increment del 4,4% respecte l’any 2018.

A la línia Llobregat-Anoia també es confirma la tendència a l’alça, amb 24,7 milions de validacions, és a dir, un increment respecte el 2018 del 7%.

En aquesta línia els augments més importants s’han produït a la segona corona (de Colònia Güell a Martorell Vila), amb un creixement d’usuaris del 18,9%, molt per sobre de la mitjana de la línia. D’altra banda, el servei als ramals de Manresa i Igualada també han augmentat, un 7,2% i un 1,8%, respectivament.

La companyia ha assolit un nou rècord històric d’usuaris, fet que referma, un any més, el compromís de l’empresa pública per una mobilitat eficient i l’aposta indiscutible per la millora de la qualitat de l’aire i la lluita contra el canvi climàtic.

En el conjunt de línies metropolitanes la demanda ha arribat als 66,3 milions de viatges, un 3,5% més que l’any passat. Aquest és el quart any consecutiu que FGC bat rècord de passatgers en aquestes línies gràcies, en bona part, als perllongaments a Terrassa i Sabadell.

Aquest 2019, on més s’ha notat l’increment d’usuaris ha estat al conjunt de les estacions del municipi de Sant Cugat del Vallès (La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-Sol, Hospital General, Volpelleres i Sant Joan), on la demanda ha crescut un 9,4%.

A les de Terrassa ha pujat un 5,4% i a les de Sabadell, un 8,8%. Pel que fa a les estacions de la zona urbana de Barcelona, l'evolució per trams és la següent: entre Pl. Catalunya i Gràcia l’augment ha estat de l’1,7%; a les estacions del ramal Tibidabo (de Pl. Molina a Av. Tibidabo), del 0,7%; i a la resta d’estacions de Barcelona (de Sant Gervasi a R. Elisenda), del 0,6%.

A les estacions de la corona 1 (Peu Funicular, C. Aigües, Vallvidrera Superior, Baixador de Vallvidrera i Les Planes) en conjunt l’augment de passatgers ha estat de l’1,2%.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article