El Citilab de Cornellà premiat amb el guardó Alan Turing en la 25a edició de la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

Emprenedors.

El guardó reconeix el projecte d'innovació educativa EduLab, que fomenta les vocacions STEAM i impulsa la introducció de la programació i la robòtica a les aules.
El guardó reconeix el projecte d'innovació educativa EduLab, que fomenta les vocacions STEAM i impulsa la introducció de la programació i la robòtica a les aules.

Es tracta de la gran trobada anual del món TIC que aglutina professionals, empreses, administració, associacions i institucions del sector i que està organitzada per l'Associació Catalana d'Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col•legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF) a l'Auditori de Barcelona.

El premi Alan Turing posa en valor la institució com a impulsora d'un projecte innovador en l'àmbit de les TIC amb un aspecte social positiu, que aporta valor a la societat en els àmbits de la ciutadania, el medi ambient, l'educació, la cultura o la integració social a Catalunya.

Rocío García, tinenta d'alcalde i regidora delegada de les àrees d'Igualtat i Educació de l'Ajuntament de Cornellà de Llobregat, i el martorellenc Javier González, director gerent del Citilab, han recollit el premi que reconeix la responsabilitat social del lab cornellanenc amb la posada en marxa del projecte EduLab.

García, en el seu discurs d'agraïment, ha volgut destacar la importància que té que s'hagi premiat un projecte que trenca la bretxa digital: "Una ciutat de prop de 90.000 habitants va creure que havia d'obrir les portes a la tecnologia i va somiar que la tecnologia havia d'estar a l'abast de tothom, que no podia deixar ningú fora del progrés".

La tinenta d'alcalde i regidora delegada de l'Ajuntament de Cornellà va concloure el seu parlament assegurant que l'EduLab havia nascut sota aquesta premissa i amb la ferma voluntat de formar els ciutadans i les ciutadanes del futur.

El projecte EduLab neix amb la voluntat d'introduir l'ensenyament de la programació i la robòtica com a llenguatge transversal a les escoles, impulsar les vocacions STEAM i traslladar a la comunitat educativa el concepte i la metodologia de laboratori viu i obert, fomentant que professorat, alumnat i famílies integrin la innovació per tal de millorar l'educació.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article