Gavà posa en marxa un servei municipal per les persones vulnerables confinades i cerca gent voluntària

Societat.

La col•laboració ciutadana serà vital per sortir d’ aquesta situació.
La col•laboració ciutadana serà vital per sortir d’ aquesta situació.

L’Ajuntament de Gavà activa avui el dispositiu “Gavà, t’ajuda” amb un doble objectiu, donar suport per necessitats bàsiques a persones que no poden sortir de casa i canalitzar les demandes de fer voluntariat de la població.

Aquest està adreçat a persones que no poden sortir de casa, especialment gent gran, i que necessiten ajuda, principalment, per fer la compra imprescindible: aliments, productes farmacèutics i d’higiene, també es valoraran altres necessitats.

Per les persones voluntàries per prestar el servei, es recolliran les peticions i se les aniran requerint en funció de les necessitats, hores d’ara, el suport a les persones amb dificultats s’està cobrint amb personal municipal.

Per les persones que vulguin comunicar a l’Ajuntament la situació de dificultat d’algun familiar, amic o conegut, s’habilita un telèfon únic: 93 263 91 33 que estarà operatiu de 9 a 20 hores, atès per personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana.

L’Ajuntament valorarà i prioritzarà les demandes depersones que necessiten suport, les peticions per fer les compres imprescindibles es traslladaran als voluntaris i voluntàries, en cas que la persona estigui confinada, rebrà el suport de personal d’atenció domiciliària, les compres les abonaran els particulars i en cas que comuniquin altres necessitats es determinarà si el suport s’ofereix a través dels serveis municipals o bé d’entitats d’ajuda a col•lectius vulnerables.

Paral•lelament, l’Ajuntament trucarà a persones usuàries de Serveis Socials que no tenen teleassistència, l’empresa del servei de teleassistència està en contacte amb les persones usuàries per conèixer les seves necessitats.

Les persones voluntàries rebran instruccions clares i precises de com actuar, s’identificaran com a voluntàries de l’Ajuntament, disposaran d’una acreditació que rebran a través del mòbil, i es faran càrrec de demanar els diners per fer la compra, adquirir els productes i portar-los al domicili.

La compra es deixarà a la porta de casa, no es podrà entrar al domicili i el temps de contacte serà el mínim imprescindible, no es podrà estar de conversa ni es podrà acceptar aigua, cafè o cap altre oferiment. Si reben alguna altra petició, indicaran que cal que aquestes es comuniquin de nou a l’Ajuntament.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article