El servei de trens dels FGC reestructurat per fer front als requeriments contra el coronavirus

Societat.

El canvi serà a partir d’ avui a les línies metropolitanes.
El canvi serà a partir d’ avui a les línies metropolitanes.

D’aquesta manera, la companyia adequa l’oferta d’acord a la demanda i a les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, a partir de demà, el servei en hora punta serà del 60% i la resta de la jornada, del 40%, quedarà suprimit el servei L12 (Reina Elisenda).

A la línia Barcelona-Vallès, durant les hores punta hi haurà 4 trens/hora a l’S1 (Terrassa); 4 trens/hora a l’S2 (Sabadell); 6 trens/hora a l’L6 (Sarrià-Pl. Catalunya) i 6 trens/hora a l’L7 (Av. Tibidabo). Durant la resta del dia, a les línies S1 i S2 hi haurà 3 trens/hora mentre que a l’L6 i L7 es mantindran les 6 freqüències.

A la línia Llobregat-Anoia també es reestructura el servei, que quedarà de la següent manera: a les hores punta hi haurà 1 tren/hora de l’R5 (Manresa), S4 (Olesa de Montserrat), S3 (Can Ros) i R6 (a i des de La Pobla de Claramunt); 2 trens/hora a l’S8 (Martorell); i 4 trens/hora a l’L8 (Pl. Espanya-Molí Nou Ciutat Cooperativa). Durant la resta del dia, es mantenen les freqüències excepte a l’L8, que passa a 2 trens/hora.

Tot i aquestes modificacions, FGC desaconsella viatjar excepte per raons inajornables i, per aquest motiu, recomana als clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s’informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia d’estacions i d’interior de tren, que consultin les vitrines informatives, el web www.fgc.cat, l’app d’FGC, el tuiter @FGC o truquin al telèfon d’informació 012.

A més, en el marc de la resposta de la pandèmia del SARS-CoV-2 a Catalunya, FGC ha realitzar un seguit de mesures de caire informatiu i organitzatiu dirigides als clients i al conjunt del personal amb l’objectiu de minimitzar el risc d’infecció i assegurar alhora la prestació del servei, preveient l’evolució de la situació.

En aquest sentit, FGC ha elaborat un Pla de contingència pel coronavirus SARS-CoV-2 i ja des de començaments de setmana passada ha activat diverses mesures higièniques, seguint els protocols sanitaris, per evitar tant com sigui possible els contagis.

Així, perquè els clients no hagin de tocar les botoneres dels trens, els maquinistes obren i tanquen les portes, a més, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors de les principals estacions es netegen cada hora.

També es netegen amb producte desinfectant diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior de trens a totes les línies.

Per altra banda, per augmentar la protecció del personal s’ha tancat al públic el Centre d’Atenció al Client i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista, l’atenció es fa via telefònica.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article