”Estratègia ZerO” una nova eina per treballar amb el sector turístic la nova estratègia turística de la Destinació Barcelona

Economia.

És un primer pas per redefinir un sector que s’ha vist afectat directament per la crisis ocasionada per la Covid-19.
És un primer pas per redefinir un sector que s’ha vist afectat directament per la crisis ocasionada per la Covid-19.

La Diputació donarà suport al sector turístic de la província i treballarà conjuntament amb els operadors turístics de la mà d’ ajuntaments, ens comarcals, Agència Catalana de Turisme o Turisme de Barcelona, entre d’altres.

L’ ens treballa ja, juntament amb el sector turístic, per teixir una nova estratègia turística que es vol caracteritzar per ser reflexiva (fruit de la reflexió i l’anàlisi de la situació actual), flexible i àgil (que permeti fer canvis en poc temps i adaptar-se a les demandes que vagin sorgint), innovadora (que explori noves formes de comunicació i contacte amb els clients reals i potencials) i intuïtiva (basada en les opinions i perspectives que puguin donar experts, empreses i operadors).

L’Estratègia ZerO, amb la proposta de noves iniciatives i projectes, busca la col•laboració de tots els territoris, empreses del Cercle de Turisme i altres empreses del sector, per tal de concretar en un curt període de temps les accions de promoció amb l’objectiu de reflotar aquesta sector.

Així, en aquesta primera fase, el Cercle de Turisme, la plataforma de màrqueting turístic públicoprivada de la Diputació de Barcelona, ha creat un espai adreçat als professionals turístics on es presenta l'Estratègia ZerO i on es recolliran propostes i iniciatives per redefinir el sector turístic local i els tipus de mercats a través dels canals professionals. Per això, s’ha posat a disposició del sector turístic els canals professionals de Barcelona és molt més, @TurismeDiBA i linkedin .

Una redefinició de mercats que passarà per potenciar en una primera fase, segons apunten experts, operadors i empresaris, el mercat de màxima proximitat (ciutat de Barcelona, Àrea Metropolitana, però també Catalunya); en una segona, el mercats propers com Catalunya, Espanya i Sud de França i una tercera, dedicada a vacances curtes en l’àmbit europeu.

Segons aquesta nova estratègia turística, impulsada per la Diputació de Barcelona, malgrat el canvi de mercats, en l’àmbit vacacional, el gaudi de la natura, la cultura, l’enogastronomia i l’esport continuaran sent els principals atractius de la província de Barcelona. En l’àmbit professional, es preveu un increment del turisme de reunions en petit format, en entorns propers i tranquils.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article