L’ Institut d’ Estudis Catalans s’ implica per salvar l’ edifici històric de la estació de Tren a Sant Feliu

Cultura.

L’ IEC és una de les entitats més potents que podrien haver trobat com a aliats els membres de la plataforma.
L’ IEC és una de les entitats més potents que podrien haver trobat com a aliats els membres de la plataforma.

La Secció de Ciències i Tecnologia de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), en la sessió tinguda el passat 18 de maig, va tractar aquest tema i va acordar fer pública la seva opinió favorable a la conservació de l'edifici històric de l'estació de tren de Sant Feliu i també sol•licitar que el projecte de remodelació dels espais alliberats pel soterrament de les vies tingui en compte l'edifici.

Asseguren que, “Cal aturar el revisionisme de la història que està destruint a tot el món infinitat de vestigis del nostre passat. Perquè no passi com amb les estàtues i es protegeixi la nostra història ferroviària, malgrat les ganes que desapareguin les vies de tren al seu pas per Sant Feliu de Llobregat, ha sorgit una iniciativa per salvar l'estació de la capital del Baix Llobregat, un edifici que data de 1854.”

Per això l'IEC reclama a l'alcaldessa de Sant Feliu, Lídia Muñoz, “que faci tots els esforços possibles per conservar l'estació, doncs en la planificació de les obres de soterrament l'ajuntament ha patit d'aquest curiós oblit de la historia, ja que és una de les primeres estacions erigides arran de l'arribada del ferrocarril a l’ estat espanyol i és de les poques que encara es conserven d'aquella època.”

Recentment han estat aprovades les obres de soterrament de les vies del tren al seu pas per Sant Feliu de Llobregat, una intervenció molt demanada i esperada que ha donat resposta a unes reivindicacions que van començar fa una quarantena d'anys.

Aquestes obres, que afecten 2.975 metres del traçat de les vies de Rodalies R1 i R4 i el soterrament de 1.500 metres en túnel per sota del nucli urbà, no han previst la conservació de l'edifici històric de l'estació vella.

Aquesta estació, que va ser construïda el 1854, és una de les primeres estacions erigides arran de l'arribada del ferrocarril a l’ estat i és de les poques que encara es conserven d'aquella època.

L'edifici, d'estil neoclàssic, és un referent històric per a la població, per la qual cosa se'n reclama la conservació; a més, per la seva situació privilegiada, es podria convertir en un equipament excel•lent.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article