L’ Ajuntament de Gavà ha sigut capaç de gestionar fins a 200 nous llocs de feina sociosanitaris durant la pandèmia

Societat.

Arxiu: Façana del servei d’ ocupació que ha treballat a ple rendiment malgrat les dificultats de la crisi sanitària.
Arxiu: Façana del servei d’ ocupació que ha treballat a ple rendiment malgrat les dificultats de la crisi sanitària.

Els serveis d'ocupació de l'Ajuntament de Gavà han mobilitzat fins a 200 candidatures de feina en el sector sociosanitari durant l'estat d'alarma per la covid-19 que han permès cobrir llocs de treball sorgits en diferents empreses i entitats del Baix Llobregat.

Durant aquest període de confinament i aturada econòmica, l'equip del Centre de Serveis per a l'Ocupació Rosa Luxemburg, inaugurat fa un any, ha centrat part de la seva tasca en oferir informació i assessorament a la ciutadania sobre els Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) així com sobre els drets i prestacions vigents en aquesta situació excepcional.

Les gestions s’han realitzat a través del telèfon 676 904 538, habilitat expressament amb aquesta finalitat, en aquests mesos ha estat important l’adaptació telemàtica dels diferents serveis com Borsa de Treball, Orientació, Informació i Formació.

En aquest sentit, el departament d'Empresa i Ocupació ha adaptat els seus serveis degut a les restriccions de mobilitat i ha obert nous canals, és el cas de la formació en línia, que recentment s’ha començat a oferir a través del web www.gavaimpulsa.info.

Aquest web, creat específicament com a portal informatiu sobre l'afectació econòmica del coronavirus, també acull tot un seguit d'articles, video-consells, infografies i presentacions sobre orientació laboral, tècniques de recerca de feina, competències professionals, intermediaris del mercat de treball i desenvolupament professional, entre d’altres categories.

Així mateix, l'equip del Departament d'Empresa i Ocupació ha realitzat prop de 300 acompanyaments a persones que busquen feina a través de l'adaptació del currículum per a les candidatures; inscripció a portals d’ocupació en línia; suport emocional per la pèrdua de treball; empoderament en competències personals; informació sobre marca personal i networking i informació sobre xarxes professionals per la recerca de feina.

El servei de Club de Feina ha continuat actualitzant i compartint els materials i recursos necessaris per a la recerca de feina, amb models de currículums, cartes de presentació, intermediaris laborals, treball a l’estranger, referències sobre borses de treball en línia, recursos per persones amb diversitat funcional, entre d'altres.

Al mateix temps, s'està fent seguiment telefònic als usuaris i usuàries per veure com la pandèmia ha afectat a la seva la situació professional amb l'objectiu d'adaptar millor els recursos municipals a les necessitats actuals.

Per altra banda, el personal del servei d'Ocupació també ha format part dels dispositius Gavà t’ajuda i Suport Emocional, tots dos impulsats per l’Ajuntament en col•laboració amb el Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA) amb la finalitat d’oferir acompanyament a les persones que no poden gestionar per si mateixes les emocions de por o d’angoixa que els ha provocat el confinament.

Per tal d’ajudar a aquelles persones que no poden accedir als recursos en línia s’ha activat presencialment el servei d’informació i orientació per a la cerca de feina i se’ls ofereix atenció personalitzada in situ.

Per accedir al servei i garantir les mesures de seguretat, caldrà demanar cita prèvia a través de telèfon gratuït 900 66 33 88, l’atenció es podrà rebre a la seu central de l’Ajuntament de Gavà, situada a la Plaça Balmes.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article