Territori aprova definitivament el projecte constructiu per soterrar la Gran Via de l’Hospitalet entre la Rambla Marina i el riu Llobregat

Política.

L’administració encarregada d’executar el PDU és el Consorci per la Reforma de la Gran Via, integrat a parts iguals per la Generalitat i l’Ajuntament de l’Hospitalet.
L’administració encarregada d’executar el PDU és el Consorci per la Reforma de la Gran Via, integrat a parts iguals per la Generalitat i l’Ajuntament de l’Hospitalet.

El Consorci per la Reforma de la Gran Via, format per la Generalitat i l’Ajuntament de l’Hospitalet, ha estat informat avui de l’aprovació definitiva del projecte constructiu del soterrament de la Gran Via al seu pas per aquest municipi, per part del Departament de Territori i Sostenibilitat.

El projecte preveu completar el soterrament de la Gran Via entre la Rambla Marina i el riu Llobregat, al seu pas per l’Hospitalet del Llobregat (Barcelonès).

L’obra la impulsa el Consorci per la Reforma de la Gran Via, amb un pressupost total de 114,83 milions d’euros, l’inici de les obres està previst pel tercer trimestre de l’any 2021, amb una durada estimada de 36 mesos.

Aquest soterrament permetrà fer compatible la via ràpida amb els carrers urbans i millorar les connexions entre ambdues parts de la ciutat, incloent els hospitals de Bellvitge i Duran i Reynals.

L’únic tram que restarà per soterrar serà el que es creua amb les vies del tren. El soterrament de la Gran Via a l’Hospitalet donarà continuïtat al que ja es va impulsar al seu tram barceloní, fins a la plaça Europa.

El projecte consisteix en el soterrament de 1.000 metres del tronc central de la C-31 i amb un cobriment total de 415 metres, així com la creació de dues calçades laterals, entre la Rambla Marina i la Ronda Litoral, a prop del riu Llobregat.

El soterrament d’aquest tram de la Gran Via es contempla en el Pla director urbanístic (PDU) Gran Via-Llobregat, aprovat definitivament pel conseller de Territori i Sostenibilitat el març de 2017.

El document possibilita la transformació d’un segon tram d’uns 1.000 metres de longitud de l’avinguda de la Gran Via a l’Hospitalet. Així, comprèn una superfície total de gairebé 105 hectàrees, aproximadament el 8% del terme municipal hospitalenc, entre el creuament de la Gran Via amb la Ronda del Litoral i el nus de Marina, incloent els terrenys a banda i banda de la C-31.

A grans trets, el PDU preveu la creació i consolidació del gran parc de Cal Trabal, la creació de teixit urbà allà on ara hi ha buit, i la definició de pols d’activitat econòmica aprofitant la posició estratègica de l’àmbit i l’existència de dos centres hospitalaris de referència.

Tot això, garantint una continuïtat urbana coherent amb l’anterior tram reformat i excloent l’ús residencial. La part final de la Granvia es planteja com a nova porta d’entrada a la gran ciutat metropolitana, en una posició estratègica entre l’aeroport, el port, la Zona Franca, i Mercabarna. El nou pol d’activitat en aquest sector potenciarà el Districte Econòmic Gran Via l’Hospitalet.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article