Campanya per a la promoció del comerç local i de la moneda energètica Vilawatt a Viladecans

Societat., Economia.

“Fem Gran el nostre Comerç” és el principal missatge de la nova campanya de promoció del comerç de proximitat.
“Fem Gran el nostre Comerç” és el principal missatge de la nova campanya de promoció del comerç de proximitat.

La campanya té l’objectiu de recordar a la ciutadania que a les botigues de la ciutat hi ha de tot, i que no cal sortir de Viladecans per accedir a tota mena de productes, de tots els preus i de totes les qualitats.

La campanya també vol demanar a la ciutadania que, amb les seves compres, agraeixin al comerç viladecanenc l’esforç fet durant el període de confinament, ja que van garantir l’abastiment, innovant i treballant com a servei essencial durant els pitjors moments de la pandèmia.

A més, la campanya informa dels avantatges de l’ús de la moneda energètica local Vilawatt com a oportunitat de dinamitzar l’economia local. La campanya suposa una despesa de més de 60.000 euros. La situació econòmica derivada de la pandèmia de la Covid-19 està afectant molts sectors, però especialment al comerç de proximitat.

L’Ajuntament de Viladecans, conscient d’aquesta problemàtica, ha considerat prioritari donar-li suport, incloent-hi tot un bloc de mesures específiques per aquest sector en el Pla de Reactivació Local (PRL), l’eina de treball municipal que va ser el•laborada pels agents polítics, econòmics i socials de la ciutat, i amb la que l’Ajuntament està instrumentalitzant la seva resposta a la crisi econòmica i social durant l’exercici 2020.

Els elements essencials que han guiat l’elaboració del PRL han estat, en el vessant econòmic, establir mesures adaptades a les necessitats dels sectors afectats per la crisi, d’acompanyament als comerciants, autònoms, professionals, pimes, empreses i treballadors que facilitin el manteniment de la seva activitat.

L'Ajuntament, a part de les mesures de fiscalitat, destinarà prop de 700.000 euros a la reactivació econòmica i l'ocupació del municipi. D'aquests, 250.000 euros van adreçats a ajuts directes a les empreses i autònoms.

La campanya es desenvoluparà en tres fases i es difondrà en diversos suports: anuncis, bàners a la pàgina web municipal, missatges a xarxes socials, opis, banderoles, tòtems, cartells, tanques, autobusos.

La primera fase, que comença ara, posa èmfasi en els missatges de proximitat, consum local i l’agraïment als comerços, i es desenvolupa en un moment en què, una vegada superat l’Estat d’Alarma i el confinament i, malgrat els rebrots, els comerços i establiments de restauració han reiniciat novament la seva activitat empresarial.

La segona fase coincidirà amb la tornada de l’estiu i la Festa Major de la ciutat (8 de setembre) i posarà l’èmfasi en la moneda local Vilawatt com a motivació per anar a comprar als comerços de Viladecans de forma segura i còmoda. La tercera fase enllaçarà amb la campanya de Nadal.

La campanya informa de les noves estratègies que ha adoptat bona part d’aquest comerç per seguir funcionant durant la pandèmia. Estratègies com la potenciació del servei de comandes online i per telèfon, desenvolupada per necessitat en aquells dies en què per a la ciutadania no era convenient fer desplaçaments, però que ha arribat per quedar-se, atesos els èxits obtinguts. L’ajut ofert pel comerç local en aquells dies va ajudar a mantenir els rebosts de les famílies amb tot el necessari.

Des de l’inici de la pandèmia, més d’un centenar de comerços de la ciutat, els mercats municipals i el mercat de pagès ofereixen el seu servei a través de comanda telefònica o telemàtica.

Molts establiments, després de rebre la comanda, la preparen per ser recollida sense cues ni aglomeracions, reduint els temps presencials de compra, i molts d’ells, a més, la serveixen a domicili.

Per facilitar l’accés de la ciutadania a aquests serveis, l’Ajuntament va crear el portal d’Internet “De la Botiga a casa”, on figura un mapa interactiu amb els establiments.

A més, es van fer servir les aplicacions per a dispositius mòbils “Viladecans.app” i la resposta a xarxes de “Tasta Viladecans”, la marca que uneix gastronomia, comerç i l’oci impulsada pel Gremi d’Hostaleria de Viladecans i la Xarxa Comercial.

En els pitjors dies, els començos de productes bàsics de Viladecans van donar servei a la ciutadania i, fins i tot, van promoure iniciatives per alleugerir el confinament de la gent: es van organitzar per portar les mones de Pasqua a casa, van permetre que es continués amb la tradició de regalar el llibre i la rosa per Sant Jordi, i van preparar propostes creatives per al Dia de la Mare.

Els comerços de Viladecans es van fer grans al protagonitzar bona part de les accions solidàries i regalar el millor que feien i tenien al personal i pacients de centres sanitaris, residències d’avis, llars d’infants i cossos de seguretat, o proveint de productes alimentaris i de franc la ciutadania més necessitada.

El principal eslògan, “Fem Gran el nostre comerç”, de la campanya va acompanyat per un segon missatge: “I si pagues amb la moneda local Vilawatt tu també hi guanyes”.

La moneda local Vilawatt és un instrument que permetrà dinamitzar l’economia del municipi i, de forma molt especial, fomentar el comerç local. La campanya incideix en els avantatges que té l’ús d’aquesta moneda, que és la resultant de l’estalvi energètic aconseguit al rebut de la llum pels usuaris de la companyia energètica Vilawatt.

Els principals beneficis que aporta la moneda Vilawatt són que permet el pagament en línia, de forma segura, a través de dispositius mòbils, adaptant-se a la necessitat de distanciament social, que fomenta la col•laboració publicoprivada per dinamitzar l’economia local, i que permet tenir indicadors i fer seguiment del volum econòmic que es gasta a la ciutat i del desenvolupament econòmic dels diferents sectors a la ciutat.

En l’actualitat, uns 60 comerços ja permeten el pagament en Vilawatts per part de les prop de 500 famílies de la companyia, i s’espera que, a final d’any, participin en la moneda més d’un centenar de comerços i unes 800 famílies.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article