Viladecans assegura que la ciutat “ja compta amb 32 quilòmetres de ciclocarrers”

Societat.

Moltíssimes veus pensen que l’ Ajuntament “ha fet un nyap sense cap seguretat per usuàries i usuaris.”
Moltíssimes veus pensen que l’ Ajuntament “ha fet un nyap sense cap seguretat per usuàries i usuaris.”

Els nous ciclocarrers s’han sumat als altres setze que es van crear l’any passat, per sumar un total de 32 km, un de cada tres quilòmetres de carrers de la ciutat, amb una inversió total de 93.200 euros. Només poden ser ciclocarrers les vies de la xarxa secundària amb sentit únic de circulació i per on no circulin autobusos.

Els ciclocarrers de Viladecans han estat reconeguts per la Federació de Municipis de Catalunya, “com una bona pràctica municipal a imitar (www.bbp.cat).”

Amb aquesta mesura, s'hi ha limitat la velocitat a 30 km/h i s'hi ha incorporat senyalització al centre de la calçada i senyals verticals d’avís per potenciar l’equitat en l’ús compartit entre els vehicles a motor i les bicicletes i patinets i cicles elèctrics.

Els ciclocarrers donen igualtat de preferència en la circulació pel centre de la calçada a tots els vehicles: cotxes, motos, bicis i Vehicles de Mobilitat Personal (VMP).

La senyalització recorda a tots els vehicles que la calçada s’ha de fer servir en peu d’igualtat i no es pot avançar ni arraconar aquells vehicles més lleugers, tot promovent una mobilitat amb la qual, “tothom hi surt guanyant: perquè és més segura, anima més gent a fer desplaçaments sostenibles i promou el civisme,” ja que bicis i vehicles de mobilitat personal tenen prohibit anar per les voreres i poden rebre una sanció de 200 euros si ho fan.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article