ERC Viladecans presenta al•legacions al Pla Director d’ infraestructures per transformar el baixador de tren en estació

Política.

Demanen una futura estació de tren convencional, així com desdoblar les vies per augmentar la freqüència de pas.
Demanen una futura estació de tren convencional, així com desdoblar les vies per augmentar la freqüència de pas.

Pels republicans el desdoblament evitaria interferir en la circulació de llarga distància o mercaderies i recorden que amb la construcció del centre comercial outlet es va substituir la plataforma del pont annex i es van allunyar els pilars per eliminar impediments físics i encabir aquesta futura ampliació.

ERC entén que aquesta actuació permetria augmentar les freqüències i aturades a Viladecans i fer més atractiu l’ús del transport públic ferroviari entre la ciutadania.

El baixador de la RENFE es va construir a principis dels anys 90 al sud-est de la ciutat, en una zona de camps i despoblada que amb el temps s’ha convertit en una zona comercial, d’habitatges i empresarial.

De fet, Viladecans ha crescut en 23.000 habitants en gairebé 30 anys: el 1981 tenia 43.358 habitants i el 2019 66.611, la previsió de l’Ajuntament és arribar als 75.000 a mitjà termini.

El baixador només disposa d’una via per sentit, fet que dificulta disposar d’una freqüència dimensionada a la població i que només s’aturin el 69% dels trens que hi circulen, a diferència de la resta de ciutats amb una dimensió semblant de l’entorn on s’aturen tots els Rodalies.

A Viladecans la situació s’ha agreujat des d’aquest estiu arran de les obres d’ADIF a Martorell, ja que els veïns han començat a patir el soroll dels trens mercaderies.

A més, s’ha eliminat temporalment un servei de la R2 Sud amb origen i destinació a Castelldefels cada mitja hora, fet que ha reduït l’oferta i la freqüència de pas a la meitat amb la conseqüent concentració de passatgers en hora punta a les andanes i als combois en plena pandèmia.

La regidora d’ERC Viladecans Myriam Moysset constata com “Viladecans és una de les ciutats més poblades de la R2 Sud i la que té menys freqüència de trens. Pateix un evident greuge comparatiu amb els municipis veïns."

I continuava, "a l’anuari ferroviari que edita la Generalitat de Catalunya s’aprecia clarament com tenim un gran marge de millora en l’ús de la xarxa, el volum de passatgers que pugen i baixen és molt inferior si ens comparem amb poblacions veïnes similars. Això és degut a la manca de freqüència, el tren no resulta un mitjà de transport prou útil i efectiu."

La republicana finalitzava assegurant que, "en el context d’emergència climàtica en el que ens trobem, hauria de ser una prioritat fomentar l’ús del tren i això a Viladecans només succeirà si augmentem la freqüència de pas”.

El PDI 2021-2030 és una iniciativa de l’Autoritat del Transport Metropolità que s’emmarca en el context legal de la Llei 9/2003 de la mobilitat i es relaciona directament amb el Pla Territorial Metropolità de Barcelona.

L’import total de la inversió prevista en aquest període és de 15.732 M€ , dels quals 8.8308 M€ corresponen a les xarxes ferroviàries i viàries de la Generalitat, i 6.923 M€ corresponen a infraestructures de titularitat estatal.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article