Impuls des de Castelldefels al seu propi Pla de Salut per millorar el benestar i la salut de veïns i veïnes
En la presentació, la regidora de Salut, Lourdes Armengol, ha expressat que “no es pot entendre l'acció per la salut només com a eines de lluita contra les malalties, perquè la salut és també l'estat de benestar físic, social, emocional i ambiental de la població".
La republicana ha descrit el pla com a un instrument "per a definir les polítiques municipals dels propers anys, i no només des del punt de vista dels equipaments assistencials, que tanmateix tenim molt clar que en aquest camp Castelldefels està incompleta".
La presentació del projecte d'elaboració del Pla Local de Salut per a Castelldefels per al període 2021-24 s'ha celebrat, telemàticament, aquest dimecres 17 de febrer, en una sessió virtual en què la Diputació de Barcelona ha presentat també els principals indicadors de salut que descriuen la situació de la població a la ciutat el darrers anys.
El consistori es planteja desenvolupar el Pla de Salut local 2021-24 com a un document estratègic de ciutat, amb instruments útils i pràctics per orientar les polítiques públiques que permetin millorar la salut i el benestar de les persones de Castelldefels.
Aquest Pla local serà un instrument de planificació en salut que identificarà els problemes i les necessitats i, alhora, permetrà definir les línies d'intervenció susceptibles de ser portades a terme al municipi.
L'Ajuntament de Castelldefels es dotarà d'un document que marcarà l'estratègia de salut a totes les polítiques municipals, perquè entén que la salut depèn, en gran mesura, de factors econòmics, culturals, mediambientals, socials i polítics vinculats a polítiques no sanitàries i on la participació ciutadana és un element cabdal per al treball amb la comunitat.
La realització d'aquest pla ha de permetre formalitzar en un document, consensuat i aprovat pel Ple municipal, tant els seus objectius de salut com les accions que es desenvoluparan en la direcció de millorar el benestar de les persones.
En declaracions a aquest mitjà la republicana, Lourdes Armengol, ha manifestat que "La millora de la salut de la població no passa només per incrementar els serveis sanitaris, sinó que també té a veure amb els estils de vida, les condicions mediambientals i altres mesures polítiques, econòmiques, esportives, culturals i socials".
I continuava, "és per això que aquest pla serà un instrument per definir les polítiques municipals dels propers anys amb una visió transversal a tots els àmbits de la salut.”
Preguntada sobre la necessitat del tercer CAP a la ciutat la republicana ha manifestat “Som conscients que Castelldefels porta anys a la espera d’un nou Centre d’Atenció Primària a la ciutat. Per això hi hem estat treballant intensament amb el Departament des de que, el passat mes de maig, vaig entrar a la regidoria”.
I ha afegit que “És per això que, per la nostra banda, ja hem completat totes les passes per a que el futur tercer CAP sigui una realitat, una vegada ja han estat analitzades les necessitats assistencials, ubicació dels serveis i s’ha fet la cessió definitiva dels terrenys.”
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari