L’edició virtual de la Fira de la Candelera de Molins de Rei tanca amb un tràfic superior a les 115.000 pàgines visitades

Cultura.

Respecte als tastets musicals i teatrals també superen les 750 visualitzacions a Youtube, els 20 vídeos de la fira d’entitats han aconseguit gairebé 1.20 visualitzacions.
Respecte als tastets musicals i teatrals també superen les 750 visualitzacions a Youtube, els 20 vídeos de la fira d’entitats han aconseguit gairebé 1.20 visualitzacions.

La 170ª edició de la Fira de la Candelera presenta unes bones xifres de participació tenint en compte que es va celebrar en un format inèdit fins ara. En total van passar per la fira virtual més de 25.000 persones, i tots els indicadors mostren un creixement i una alta satisfacció per part dels visitants.

Les visites han vingut principalment de Barcelona (42%), Molins de Rei (31,6%) i l’Hospitalet (5%). Però un 1,5% de les visites procedien de l’estranger. Se n’han registrat 49 d’Estats Units, 20 de la Xina, 16 de França, i fins i tot de Corea del Sud i dels Emirats Àrabs Units.

A nivell d’activitats, el pregó d’enguany ha estat el més vist de la història de la Fira. L’emissió en directe o posteriorment en diferit a Youtube ha arribat a gairebé 1.800 persones, cinc vegades més que en qualsevol altra edició. Les activitats de l’àmbit empresarial van atreure a 150 professionals, i les jornades agràries a un centenar.

La vessant gastronòmica i d’alimentació també ha aconseguit molt bones xifres, amb més de 4.300 visualitzacions o participacions en els diferents tallers, tastos i sessions de cuina. Precisament, les sessions de cuina (esmorzar de traginers, coradella innovadora, recepta amb Carles Gaig i curiositats sobre el vi i la tòfona) han estat algunes de les activitats que han despertat més interès, acumulant més de 3.700 visualitzacions.

Pel que fa a les xarxes socials, mitjançant les diferents publicacions i campanyes, s’ha arribat fins a 173.136 persones, que han vist alguna publicació. Més de 4.000 han generat algun tipus d’interacció amb els perfils de la Candelera, més enllà de visualitzar-ne el contingut. Instagram, Youtube i Facebook per aquest ordre, han estat els canals socials preferits dels visitants.

Durant els dies de la Fira, les diferents entitats de comerç de la vila han realitzat campanyes de promoció en les que es regalava una copa commemorativa de la Fira de Vins. L’èxit de les iniciatives ha provocat que les copes disponibles s’hagin esgotat ràpidament i que s’hagi hagut de prorrogar la promoció.

Finalment, els estands comercials que han participat a la Fira Virtual també han mostrat la seva satisfacció per les vendes, tot i que no són comparables a les de cap edició presencial.

Les dades mostren que des de la pàgina web s’han adreçat 4.473 clicks als seus estands virtuals. Per ordre de preferència han obtingut més clicks alimentació (1.000), artesania (997), planter (813) i vins (342).

L’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, ha fet una lectura molt positiva de les xifres. “El balanç de la 170ª edició de la Fira ha de ser, ateses les circumstàncies, necessàriament positiu: hem fet la Fira, ha estat segura i hem innovat provant nous formats i canals”, ha comentat.

Això sí, per l’alcalde, “la Fira de la Candelera ha de tornar a omplir els carrers i places de la vila amb activitat econòmica, cultural i social de seguida que pugui”.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article