Es preveu que demà surtin de l’àrea metropolitana de Barcelona entre 332 mil i 377 mil vehicles aproximadament

Societat.

El peatge de Martorell serà un dels punts amb més afluència de vehicles a la sortida i a la tornada, de cara al retorn Pallejà serà també un punt calent.
El peatge de Martorell serà un dels punts amb més afluència de vehicles a la sortida i a la tornada, de cara al retorn Pallejà serà també un punt calent.

La previsió és una operació sortida parcial entre les 15 h de dijous 1 d’abril i les 15 h de divendres 2, en què es calcula que surtin de l’àrea metropolitana entre un mínim de 331.700 vehicles i un màxim de 377.000.

La segona fase de Setmana Santa inclou els dies festius propis d’aquest període de vacances i es considera una de les èpoques més problemàtiques de l’any pel que fa a la mobilitat.

Enguany, s’inicia el Dijous Sant, 1 d’abril, a les 15 h, i finalitza el Dilluns de Pasqua, 5 d’abril, a les 22 h (amb motiu de les restriccions nocturnes de mobilitat, aquesta operació retorn no acabarà a les 24 h, com tradicionalment).

Cal destacar que de la mateixa manera que va ocórrer en la primera fase, en aquesta segona fase del dispositiu, que comença demà dijous, també és complicat predir el comportament de la mobilitat atès que es mantenen uns condicionants que poden influir en el nombre i volum de desplaçaments d’oci que hi pot acabar havent.

Pel que fa a la sinistralitat, de moment, des de l’inici del dispositiu de Setmana Santa, el dijous 25 de març a les 15 h fins ara, no hem hagut de lamentar cap víctima mortal a la xarxa viària interurbana catalana. A més, s’ha registrat un descens del 57% d’accidents greus i d’un 43% dels accidents amb víctimes.

D’altra banda, convé destacar que enguany, fins al 29 de març, han mort a les carreteres catalanes 18 persones i d’aquestes víctimes mortals, un 77,7% pertanyen a col•lectius vulnerables. Concretament, 14: 9 motoristes, 2 ciclistes i 3 vianants.

En aquest sentit, i davant la mobilitat que es pot registrar aquests dies festius, es demana més percepció del risc i consciència de la pròpia fragilitat a aquests col•lectius vulnerables (motoristes, ciclistes i vianants).

Així com respecte i col•laboració a la resta d’usuaris per reduir les víctimes a les carreteres, les autoritats apel•len a la responsabilitat compartida i a la necessitat d’una convivència respectuosa a la xarxa viària.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article