Clam de PIMEC i el Col•legi d’Economistes de Catalunya defensant la implantació del nou Pla de Rodalies 2020–2030

Societat.

Joan Soler President de PIMEC Baix Llobregat l' Hospìtalet al mig de la foto durant la taula rodona.
Joan Soler President de PIMEC Baix Llobregat l' Hospìtalet al mig de la foto durant la taula rodona.

El Baix Llobregat té un gran dèficit en interconnexió de tren que menysprea la tercera comarca més habitada del país i la tercera en PIB.

En un acte virtual en el qual hi ha participat el president de la patronal, Antoni Cañete, el degà del CEC, Oriol Amat, el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, així com el coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias.

En la seva intervenció, el president de PIMEC ha defensat un servei de Rodalies més eficient i que doni resposta als reptes mediambientals. Després de lamentar la manca crònica d’inversions, Cañete ha assegurat que l’actual xarxa és “insuficient, vella i col•lapsada”.

Per això, considera necessari invertir en modernitzar la infraestructura ferroviària i ha proposat algunes mesures concretes com “eliminar els passos a nivell i els trens, els trens amb una antiguitat de més de 25 anys i les vies amb més de 40 anys”, etc.

“A nivell territorial, cal avançar en la duplicació de les vies al Maresme, i impulsar els projectes de tramvia al Camp de Tarragona i el de Girona-Costa Brava”, ha afegit entre d’altres exemples.

Per part seva, Oriol Amat ha explicat que les infraestructures són clau per a la millora de la competitivitat i per a crear més benestar per a les persones.

A més, el degà del Col•legi d’Economistes de Catalunya ha destacat que “la xarxa actual acumula un important dèficit d’inversió, el qual és la principal causa dels problemes que ha presentat Rodalies en els darrers anys”.

Durant l’acte, el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha assegurat que el Pla de Rodalies “és un factor transformador de la mobilitat urbana”.

I creu que facilitarà la sostenibilitat ambiental al conjunt de Catalunya. “Les inversions previstes tindran un important efecte multiplicador del PIB i l’ocupació: 7.500 milions i 105.000 llocs de treball”, ha afegit.

El coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, ha dit que es tracta d’un pla “ambiciós i amb objectius realitzables; que combina la programació, la planificació contínua i l’execució i que preveu una inversió de més de 6.300 milions” per situar l’usuari al centre de la presa de decisions, oferint-li un servei atractiu, fiable i competitiu.

Segons Macias, “l’objectiu per a l’any 2030 és augmentar un 58% l’oferta per atendre un increment del 46% de la demanda” i assegura que “fets com la compra de nous trens per a Rodalies, la finalització de les obres de configuració de vies a Sants o la instal•lació del sistema ERTMS a les línies de Mataró, Manresa i Sant Vicenç de Calders, demostren que el Pla s’està complint i avança a bon ritme”.

Finalment, ha tingut lloc una taula rodona sobre les repercussions que aquest pla pot tenir en el teixit productiu, moderada pel gerent de l’Àrea Institucional de PIMEC i membre del CEC, Àngel Hermosilla, amb les participacions del president del Clúster de Logística de Catalunya, Ignasi Sayol.

La membre de la Comissió d’Economia Territorial i Urbana del CEC, Anna Matas, el president de PIMEC Baix Llobregat–l’Hospitalet, Joan Soler, i el membre de la Comissió d’Economia Territorial i Urbana del CEC, Àlbar Garola.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article