CCOO Baix Llobregat es posiciona i lluitarà perquè la comarca aculli la fàbrica de bateries i potenciar el vehicle elèctric

Economia.

Esdevé fonamental que les administracions locals, comarcals i el conjunt d’agents socioeconòmics del territori cooperin i facin visible el suport en aquesta aposta.
Esdevé fonamental que les administracions locals, comarcals i el conjunt d’agents socioeconòmics del territori cooperin i facin visible el suport en aquesta aposta.

Durant els darrers dies es parla de la creació d’un consorci publicoprivat participat pel Govern d’Espanya, Seat, Volkswagen i Iberdrola. Diferents ajuntaments, el Consell Comarcal del Baix Llobregat i d’altres actors s’han manifestat sobre aquesta eventual inversió pel sector de l’automoció.

Des de CCOO, com a primera força sindical Baix Llobregat i al sector de la indústria de l’automoció, en una reflexió compartida entre diferents estructures sindicals i la seva secció sindical a SEAT, volen fer les següents consideracions: “Aquesta iniciativa, lligada a la capacitat de la recerca i innovació en materials, és estratègica per no perdre el tren de la mobilitat elèctrica.”

“Una fàbrica de bateries d’aquestes característiques que pugui combinar recerca, reciclatge (base de l'economia circular), amb el disseny de plataformes per a vehicles elèctrics i producció de components i acoblament de vehicles, convertiria el Baix Llobregat en un dels territoris més industrialitzats d’Europa.”

“La instal•lació d’una planta de fabricació de bateries elèctriques a la Zona Nord del Baix Llobregat és clau per convertir Catalunya en centre de referència en tecnologies d’electromobilitat. Permetria impulsar el canvi de model productiu que transformaria el sector de la indústria de l’automoció, encara basada en combustibles fòssils, tot incorporant tecnologia digital, connectivitat aplicada i sostenibilitat ambiental.”

“Aquest canvi, que ha d’incorporar amb urgència criteris de sostenibilitat ambiental dins els processos productius, ha de fer-se garantint una transició justa, socialment i mediambiental. Això implica la concertació entre totes les parts per tal de planificar les necessitats formatives, d’orientació laboral, etc., per mantenir i millorar les condicions laborals.”

“Les empreses han d’assumir la seva responsabilitat i alhora s’han de trobar els mecanismes d’ajut per tal que el conjunt del teixit productiu, especialment les petites i mitjanes empreses, puguin fer les inversions que demana la fabricació avançada, la robotització i la intel•ligència artificial, mantenint activitat i garantir llocs de treball. La formació jugarà un paper clau per avançar col•lectivament en un model de futur d’oportunitats i ocupació de qualitat amb drets en els processos de redefinició que vindran.”

“El Baix Llobregat i el sector ha de continuar profunditzant, reforçant i dinamitzant els diferents espais de diàleg i concertació entre agents econòmics, socials i empreses. És fonamental continuar teixint complicitats per portar al Baix Llobregat projectes de recuperació, transformació i resiliència, emmarcats en el finançament “Next Generation”.

“El model econòmic i social de futur en termes de futur a la comarca del Baix Llobregat, volem tingui una continuïtat històrica amb una concertació que compti amb la participació dels treballadors i treballadores i en l’articulació de mesures d’avaluació i ajustament permanent.”

“Les dificultats d’encaix per les dimensions necessàries de la planta de bateries amb el procés de reindustrialització de Nissan a la Zona Franca de Barcelona urgeix la cerca d’alternatives i, en aquest sentit, el Baix Llobregat és el millor emplaçament. Per proximitat, per desenvolupament del parc de proveïdors, per infraestructures, per cultura industrial i per la coexistència d’actors experimentats al territori.”

CCOO insisteix en la creació d’una Taula del sector de l’automòbil i de la mobilitat sostenible i connectada, a l’empara del Consell Català d’Empresa (CCE) i el Pacte Nacional per a la Indústria, com a instrument de debat i planificació i en la posada en marxa sense més demora del centre de formació de l’auto de Martorell, per estendre la formació en tots aquells coneixements i competències que demandarà la nova indústria de l’auto.

Per tot plegat, “CCOO insta al conjunt d’Administracions i de forma especial al Govern de la Generalitat, a lluitar per la instal•lació de la planta de fabricació de bateries elèctriques al Baix Llobregat, fonamental per a un futur industrial i un desenvolupament econòmic i social sostenible i inclusiu al Baix Llobregat.”

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article