Impuls al servei de transport a la demanda als ajuntaments de la segona corona del Baix Llobregat

Societat.

Des del Consell Comarcal es vol garantir la igualtat de condicions entre aquests ajuntaments.
Des del Consell Comarcal es vol garantir la igualtat de condicions entre aquests ajuntaments.

La presidenta del Consell Comarcal, Eva M. Martínez Morales, acompanyada del conseller d’Acció Social, José A. Monteagudo Urgell, i la tècnica que gestiona el transport adaptat, han mantingut una trobada amb càrrecs electes dels ajuntaments que formen part de la segona corona, per plantejar la implantació del servei de transport a la demanda en aquests municipis.

El transport a la demanda, és un servei que ofereix el Consell Comarcal, de transport adaptat esporàdic i individual, iniciat el 2006 per cobrir les mancances de transport públic adaptat per anar a destinacions de tipus lúdic de forma puntual.

Està caracteritzat per oferir vehicles adaptats sota demanda, minibusos o taxis adaptats, per fer desplaçaments entre els municipis del Baix Llobregat inclosos en la normativa, l’Hospitalet i Barcelona, sempre que les destinacions siguin establiments comercials.

O activitats formatives puntuals que no formen part del sistema escolar obligatori, serveis mèdics no urgents no coberts per altre serveis públics, actes socials, visites a familiars o amics, serveis culturals, esdeveniments esportius, gestions administratives, serveis de rehabilitació o fisioteràpia, accés a d’altres mitjans de transport, assistència a associacions o fundacions, i pràctica d’esport.

Fins al 2018, els municipis de la primera corona eren els únics amb dret al servei, però a partir de 2019, els municipis que abans eren de la segona corona del transport, que són: Begues, Cervelló, Corbera de Llobregat, El Papiol, La Palma de Cervelló, Molins de Rei, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat.

Aquests entren a formar part del conveni amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i per tant, cal que disposin dels mateixos serveis que tenen els municipis que en formen part de la primera, com l’ampliació de serveis de transport adaptat fix, o l’establiment del servei de transport a la demanda esporàdic.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article